‘Türk’ etnik grup mu?
“Türk” etnik bir grup mu şimdi!
Emre Kongar (başkaları da var) MHP’yi “etnikçi” gösteriyor. MHP’nin adına konuşmak bana düşmez. Varsın yöneticileri savunsun. Yalnız “Türk” deyince orada dur!
Alparslan Türkeş, kesinlikle ırkçılığa karşıydı. Atsız’la birbirleri hakkında söylediklerini yan yana okuyun... Orta Asya Türkleri şaşkınlıklarını “vay buu!” nidasıyla ifade ederler, siz de “vay buu!” dersiniz, eminim. İki tarafın tartışmasını bir arada göreceğiniz kitabın adını da vereyim: “Nihal Atsız” (Nergishan Tekin, Kariyer Yayınları).
Prof. Dr. E. Kongar’ın şu yazdıklarını okuyun lütfen:
“Herkesin gördüğü ama kimsenin açıkça telaffuz etmediği bir gerçeğe işaret ederek başlayalım: / Erdoğan’ın kişisel olarak temsil ettiği AKP’nin dinci otoriterlik anlayışına karşı seçmen, etnik bir partiyi, HDP’yi barajın üstüne taşımış, bir başka etnik kökenli partiyi, MHP’yi de güçlendirmiştir. / Çarpıcı bir ifade olsun diye, biraz abartarak,” Demokratik soslu etnikçilikler din aromalı otoriterliği yendi” bile diyebiliriz.“( “Etnikçilik, demokrasi ve koalisyon”, Cumhuriyet, 16 Haziran 2016).
(E. Kongar, dünkü yazısında da benzer sözler etti.)
Önce; “dinci” yakıştırması kime söylenirse söylensin çok çirkin. Müslümansın ama “dinci” değilsin... Nasıl oluyor bu?! Başka dinler için de geçerli. “Şeriatçı” demek de “dinci” demekten farklı değil. Terminolojiyi en iyi bilmesi gereken “sosyoloji profesörü” böyle sıfatlar kullanabilir mi? İdeolojilerin belli kalıpları vardır. Kalıpları olan fikirlerin de argümanları kendisine göredir. E. Kongar, “dinci” derken, ideolojik tavrını ortaya koyuyor. Bu tavır “Müslümanım.” diyen -ki içinde ben de varım- herkese karşıdır. Belki niyet öyle değil ama yol onu gösteriyor. (“Dinci” ile “İslâmcı”nın kazandığı anlamlar birbirinden tamamen farklıdır.)
Etnik parti meselesi... HDP/PKK’lıların ifadeleri mi Anayasa’ya uygun, Milliyetçi Hareketçilerin ifadeleri mi?!
“Türkiye” adı Cumhuriyet’le birlikte resmîleşti. Yoksa Selçukluların Anadolu’da yer tutuşundan beri bu topraklara “Türkiye” denmiştir. Üstünde hangi etnik grup, hangi kavim yaşarsa yaşasın Türklerin yurdudur.
“Türk”ü 36 grubun içine alırsanız, “Türk”ün ne anlama geldiğini ya bilmiyorsunuz ya da kastınız var demektir; Hayrettin Karaman’la, R. T. Erdoğan’la aranızda bir fark yoktur demektir.
Emre Kongar Hoca kendisini nasıl adlandırıyor? “Türk’üm” derken, etnik grup içinde mi görüyor?
Neredeyse her biri ayrı millet teşkil edecek o kadar çok “Türk” grubu var ki... Kaşgarlı Mahmud’un kitabının adı bile Divanu Lügati’t-Türk’tür. Tamlamadaki “lügat”ta,“a” eliftir; uzun okunur. Burada “diller” demektir. Bu kitabın mukaddimesini göz attınız mı? “Türk” hakkında ne dediğini biliyor musunuz?
İbn Haldun’u muhakkak didik didik etmişsinizdir. Ben de didik didik ettim. İbn Haldun sosyolojisiyle “Türk”ü izah ederseniz karşınıza ne çıkar?
Uzatmayayım. Yarın, Prof. Dr. İskender Öksüz’ün yeni çıkan “Türk Milliyetçiliğinin Fikir Sistemi-Teorisi” kitabından bahsedeceğim. Mesele daha iyi anlaşılacaktır.