Ülker Grubu ve misyonu
Bir dönem Başbakan Tayyip Erdoğan’ın, bayisi olarak köşeyi döndüğü Ülker Grubu geçtiğimiz günlerde yabancı bir çikolata şirketini satın aldı.
O gün neredeyse bütün gazeteler bu haberi manşetten verdi.
Sanki Türkler Amerika’yı fethetmiş gibi..
Asılında olayın tek güzel yönü var o da Türk şirketleri bir bir yabancılar tarafından satın alınıp yağmalanırken, yerli bir şirket yabancı bir çikolata firmasını satın alıyor.
Bu bizi biraz olsun sevindirdi.
Ben Ülker Grubu’nu bu yönden takdir ediyorum ve en çok eleştirdiğim yönünü ele almak istiyorum.
O da Ülker’in Türkçe düşmanlığı.
Şu ana kadar aklıma gelen 20-30 tane ürünü var. İşte bu ürünlerden bazıları:
Caramio, King Top, Stars, Haylayf, Rondo, Probis, Pretzel, Mix Kraker, Çizi, Krim Kraker, Choco, Golf Bravo, Roko, Süper Fantasia, Lungo, Choxx, Hobby, Hobby Cup, Golf Storng, Royal, Golf Royal Special Dulce De Leche, Golf Royal Special Tria, Coco Pops, Corn Flakes, Crunchy Nut Corn Flakes, Frosties, Honey Loops, Allstar, Sunny, Link, Dankek, Dankek Choco, Dankek Kremix, Kekstra, Dankek Luxury, Dankek Baton, Chewy, Yutop, Kidbox, Aktipro, Stars, Kremini, Viva, Yupo, Gallery, Toffe, Tipsy, Toto, Kitymilk
Bu ürünlerde dikkatinizi çeken nedir?
Evet! Hepsinin ortak yönü, isimlerinin yabancı ve bazılarının yarı Türkçe yarı İngilizce olması.
Bunlardan bazıları isim hakkıyla üretilen yabancı markalar. Bunu anlayışla karşılarız ama kendi ürettiği bir ürüne yarı İngilizce yarı Türkçe isim vermek sizce ne anlama geliyor?
Acaba Ülker Grubu ürettiği ürünlerine mi güvenmiyor, yani Türkçe olursa satmaz korkusu yaşıyor, yoksa bir misyonun parçası olarak mı bunu yapıyor.
Bunu biz bilemeyiz.
Her zaman muhafazakar bir aile olarak bildiğimiz Ülker Ailesi bana göre bilerek ya da bilmeyerek Türkçe’ye zarar veriyor.
Ülker ürünlerini yeni yetişen çocuklarımızın bol miktarda kullanması onların Türkçe’den uzaklaşıp yozlaşmış bir dil ile konuşmalarına etki edebilir. Bu hatayı sadece Ülker Grubu değil aynı zamanda bir çok şirket yapıyor. Türkçe isimleri kompleks kabul edip mümkün oldukça yabancı isim arayışındalar.
Dünya toplumları arasında en eski medeniyete sahip bir ulusun işadamları bunu felsefe edinmeli ve ne olduğumuzu her zaman bilmeli.
Diline ve kültürüne sahip olmayan bir müteşebbis başka amaçlara bilerek ya da bilmeyerek hizmet eder.
Son 20 yıldır Türk diline yönelik ciddi saldırı yaşamaktayız.
Televizyon ve basın aracılığı ile çocuklarımız Türkçe’den hızla uzaklaştırılmaktadır.
Artık uyanma zamanı geldi.
Türk nasıl toprağına sahip çıkıyor ve uğrunda şehit oluyorsa, diline de sahip çıkmalı ve bu uğurda gerekirse şehit olmalı.