'Telefon hattım neden kapatıldı'

Gazeteci bir büyüğümüzün yılan hikayesine dönen telefon hikayesini kendi ağzından aktarıyorum.
“Avea’nın oldukça cazip kampanyası, Turkcell faturalarının yüklü gelmesi nedeniyle çok cazip geldi. Bunun üzerine Turkcell ekstra’ya giderek, kullandığım iki faturalı hat ile eşime ait faturalı Turkcell hattının borcu olmadığı belgesini aldım. Ve Avea’ya başvuru yaptım.
Bir hafta sonra 3 Turkcell hattımızdan ikisi Avea’ya konuşmaya açıldı.
Üçüncü hattımız ise; Turkcell tarafından konuşmaya kapatıldığı gerekçe gösterilerek konuşmaya açılmadı. Bunun üzerine 05.06.2009 tarihinde Bodrum/Bosis’deki Turkcell ekstra’ya giderek problemi anlattım ve borcum olmadığı halde Turkcell’in hattımı konuşmaya hangi gerekçeyi göstererek kapattığını sordum. Acenta yetkilisi Yağmur hanım, Turkcell’i arayarak hattımı açmak için uzun süre çaba harcadı. Sonunda 48 saat sonra hattımın açılacağını, borcu olmayan bir telefonun konuşmaya kapatılamayacağını söyledi, problemin devam etmesi halinde tekrar yardımcı olacağını söyledi.
48 saat sonra hattım açılmadı. Acenta’ya gitmeye fırsatım olmadığı için telefonla Turkcell’i aradım. Telefona çıkan kişi, işlemin sürdüğünü, bilgi vereceğini belirtti. Yetkiliye ne kadar sonra diye sorduğumda ise 48 saat sonra da olabilir, daha sonra da, dedi.
09.06.2009 tarihinde Turkcell’i tekrar aradım. Telefona çıkan yetkiliye problemi anlattım. 0532 731 6. .. numaralı telefon hattını kontrol edip, işlemin devam ettiğini ifade etti. Ne zaman sona ereceğini sorduğumda da “Cevap veremem, uzun da sürebilir, size bilgi verecekler” dedi.
10 ve 11.06.2009 tarihlerinde aradığımda aynı cevabı aldım. Yetkiliye, ” Borcum varsa söyleyin ödeyeyim, ancak elimde borcum olmadığını gösterir belge var, başka bir neden varsa söyleyin bileyim” dedim. Cevap veremeyeceğini ve bana döneceklerini söylediler.
Sayın Genel Müdür’e ya da sorumun muhatabı yetkili kişilere sormak istiyorum:
Kurumsal olmakla gururlanan bir şirket nasıl oluyor da bir hafta da, onlarca defa sormama rağmen telefonumun neden kapatıldığı sorusuna cevap veremiyor. Acaba, Turkcell yetkilileri Avea’ya geçişleri önlemek için mi bu yola başvuruyor?
Eğer 14 yıldır kullandığım Turkcell hatlarımı kapatıyorsam, demek ki, bir memnuniyetsizliğim var...Turkcell yetkilileri, Avea’ya geçişleri önlemek için öncelikle bunun nedenlerini araştırsınlar.
14 yıldır Turkcell’e bir gün bile borç yapmayan bir müşteriye/aboneye bir haftadır basit bir cevabı vermekten kaçınan bir şirket nasıl olur da kurumsal olmakla öğünür.
11.09.2009 tarihinde 14.45 sıralarında son olarak Turkcell’i arayarak hattımın son durmunu sordum. Cevap değişmedi. Bunun üzerine telefona çıkan kişiye, gazeteci olduğumu ve bu sorunu gazeteye taşıyacağımı, kendilerini bir daha aramayacağımı, bundan sonra avukatımın kendileriyle muhatap olacağını söyledim.
Bir hattın bedeli oldukça ucuz. Şükürler olsun yeni bir hat için para ödeyecek güce sahibim. Ancak amaç, para değil. 14 yıldır abonesi olup, bir gün dahi üzmediğim bir kurumun davranış şekli. Demek ki;Turkcell 14 yıl boyunca ailece kendi faturalı hatlarını kullandığımız için bizleri sağmal inek gibi görüyordu. Ve süt kesilince de böylesine tepki veriyor.
Sayın yetklililer şunu sakın unutmasınlar, kaybeden bizler değil, kendileri olurlar. Çünkü; bu kafada gidecek olurlarsa, 14 yıllık problemsiz kullanıcıları kolay bulamazlar.”
Fazla söze gerek yok. Gazeteci büyüğümüz diyeceğini demiş... Turkcell yetkilileri sorulara cevap verecek olurlarsa bu köşede açıklamalarına seve seve yer veririm.

Yazarın Diğer Yazıları