SSK’lının çilesi
Deveye, neren eğri diye sormuşlar. Gülmüş; siz kendinize bakın, demiş.
Yıllardır tüketicilerin sorunlarını dile getirdik.
El verdiğince bu sorunların çözülmesine uğraştık.
Bazen başarılı, bazen de sağır sultanlara laf anlatamadığımız için başarısız olduk.
Elbette soluk aldığım sürece tüketicilerin sorunlarını dile getirmeye çalışacağım.
Birkaç haftadır hastanelerle ilgili şikayetler gelmeye başladı.
Bilindiği gibi ülkenin pek çok yerinde SGK’lar devrede.
Yani; özel hastaneler devletle anlaşarak SSK’nın işlevini görüyorlar.
Hastaneler daha temiz, muayeneler daha ciddi olduğu için SSK, ya da Bağ-Kur’lular bu uygulamadan oldukça memnundu.
Memnuniyet; bazı hastanelerde hastaların daha fazla para ödemesi için keyfî MR, ultrason, kan ve diğer tahlillerin yapılmasına rağmen hâlâ sürüyor.
Bu kapsamda en geniş hizmet Medikal Park Grubu tarafından veriliyor.
Grubun 12 hastanesi ve 2 hastane kompleksi var.
İstanbul’da; Fatih, Sultangazi, Bahçelievler, Göztepe’de faaliyet gösteren Grubun ayrıca, Bursa, Tokat, Elazığ; Van, Gaziantep, Antalya, Ordu, Uşak, ve Samsun’da da hastaneleri var.
Tarsus’daki hastane ise 10 Kasım tarihinde açılacak. Yurdun dört bir yanına yayılan ve de yayılmaya devam eden Medikal Park Grubu, 6000’i aşkın hekim ve personel çalıştırıyor.
Medical Park Hastaneler Grubu’nun bağlı bulunduğu Medical Park Sağlık Hizmetleri A.Ş’nin yüzde 40 hissesi The Carlyle Group’a ait.
Tüketici sorunlarını dile getirirken, Medical Park Grubu’nu niye mi tanıtıyorum.
Elbette reklam için değil.
Okurlardan gelen şikayetlerin öncesinde Medical Grubu tanıtmak istedim.
İşe, Carlyle Group Türkiye Genel Müdürü Can Deldağ’ın “Dünya standartlarında bir hastane grubu yarattık” sözlerini hatırlayarak başlayalım.
Önemli olan, dünya standartlarında bir hastane grubu yaratmak değil, dünya standartlarında hizmet vermektir.
İstanbul, Bahçelievler Medikal Grup Hastanesine giden okurumuz, Carlyle Group Türkiye Genel Müdürü Can Deldağ ile aynı görüşte değil.
Nokta, virgülüne dokunmadan okurumuzdan gelen şikayeti aktarıyorum:
“14.09 tarihinde hastaneyi arayarak Üroloji’den randevu istedim. Cuma günü saat 11.00 için Operatör Dr. İbrahim Orkun Ayaz’a randevu verdi.
Kabul etim.
Telefonuma gelen a mail’de aynı gün içinde ikinci muayenenin indirimli olduğu belirtiliyordu.
Bileğimdeki problem için Ortopedi’den de randevu istedim.
Telefondaki kişi, ortopedistin profesör olduğu için kampanyanın geçerli olmadığını söyledi.
Bu durumun gelen a mail’de belirtilmediğini söyleyerek sitem edip, randevularımın geçerli olduğunu söyledim.
İşim nedeniyle gece Anadolu yakasında kaldığımdan trafiğe yakalanmamak için erkenden yola çıkıp hastaneye gittim.
Telefonum çaldı.
Sekreter; Medical Park Grup’tan aradığını, Üroloji doktorunun ameliyata girdiğini 11.00 randevusunun 12.30’a alındığını söyledi.
Başka bir seçeneğim olmadığı için kabul ettim.
Saat 12.30’da Üroloji doktoru İbrahim Orkun Ayaz’ın kapısı önüne gittim.
İçerinden sinirli konuşmalar geliyordu.
Kapı açıldı; görevli kız dışarı çıkarken, göz göze geldiğimiz doktor sinirli ve de azarlı bir ses tonu ile, ’başka hasta almayın’diye bağırdı.
Kapı kapandı.
Kıza; 12.30’da randevum olduğunu hatırlattım.
Üzgün bir sesle, ” doktor ameliyata girecek “ dedi.
11.00 randevum, 12.30’a alındı, işim gücüm var, diye itiraz edince kız çekinerek doktorun odasına girdi. Odadan dışarı gene sinirli sesler taştı.
Görevli kız, başı önde yanıma gelip, “Maalesef muayene edemeyecek” dedi
Hak etmediği halde kıza; ” Hastalarla bu şekilde oynamaya hakkınız yok “ diye çıkıştım.
Medical Park’a ilk gelişim değildi. Daha önce de gelmiş, problemle karşılaşmamıştım.
Biraz daha zorlayacak olsam belki de muayene olabilirdim.
Ancak; prostat gibi hassas ve nazik bir problem için, sinirli bir doktoru zorlamak doğru olmayacaktı.
Büyüklerimizin, ” zararın neresinden dönülse kardır “ sözünü hatırlayarak doktorun kapalı kapısının önünden ayrıldım.
Ayrılırken de aynı sahnelerin geçmiş yıllarda SSK polikliniklerinde yaşandığını hatırladım. Doğru olan, bir an önce hastaneden ayrılmaktı. Kararım; böylesine ilkel, küçük düşüren bir uygulama ile karşılaşmamak için bir daha Medical Park Grup hastanelerine gitmemekti.
Asansörlere doğru giderken orta yaşlı bir adam görevli kıza;
“SSK’da bile bu kadar sıra beklemiyordum. Bedava mı bakıyorsunuz “ diye bağırıyordu.
Yorum; Dünya standartlarında bir hastane grubu yarattıklarını söyleyen Medical Park Grup yöneticilerinin.
Her zaman tekrarladığımız gibi; biz elçiyiz.
Vestel, sorunu çözdü
Vestel’in ekonomi plus model klimaları ile ilgili şikayetler sonrasında yetkililer duyarlı davranıp, okurumuzun problemini çözmüşler. Sorunla ilgilenip, çözüme kavuşturdukları için Vestel yetkililerine teşekkür ederiz.