BlackBerry delirtiyor
Pes yani. Daha yazdıklarımın mürekkebi kurumadı. Birbiri ardına telefon ve e-mail sağanağı başladı.
“Aynı problemi ben de yaşıyorum.”
“Servise ulaşmak için koca bir gün uğraştım, mümkün olmadı”
“Bir daha BlackBerry mi asla.”
Başlık da okurumuza ait. Dünya markası bir telefon cihazı için böylesine olumsuz tepki, dikkat çekiyor. Şikayetler bir iki kişiden gelse önemsemeyeceğim. Mağdurlar arasında gazeteci bir ağabeyimiz de var. Adımı yazabilirsin diye elektronik posta göndermesine rağmen adını vermeyeceğim. Ancak yetkili kişiler arayacak olursa verebilirim.
Bu okuyucumuzun BlackBerry telefonu için şikayetlerini özetleyerek aktarıyorum:
“Kardeşim, senin neyine gerek fiyatı 2 bin lirayı aşan telefon. 100 liralık telefon neyine yetmiyor. Modaya uyup, en pahalı telefonu aldım. Halt ettim. Hem de iki defa. İkincisi, oğluma da doğum günü hediyesi olarak aldım. O pek mutlu olmadı. Zaten akıllılık edip, 3 ay sonra yarı fiyatına bir arkadaşına satıp, iPfone aldı. O şimdi mutlu.Ben değilim. Neden mi? Bu telefon beni deli etti. Cihaz, aklına estikçe, sim kartı devre dışı bırakıp, telefonla konuşmamı engelledi. Zaman geçtikçe bu engelleme arttı. Ve cihazı gün içinde çok sınırlı bir zaman süreci içerisinde kullanabildim. Derken bir gün geldi, tamamen kilitlendi.
İstanbul dışında oturuyorum. Cihaz garantili olduğu için, bulunduğum ilçedeki telefon servislerine değil, İstanbul’daki ana merkeze kargo ile gönderdim. Ve yaklaşık 40 gün oldu, servisten ses seda çıkmadı. Telefonun akibetini öğrenmek için internetten teleservice.com adresine IMEI numaramı girerek cihazın durumunu öğrenmek istediğimde cevap alamadım. Her defasında error verdi. Bu defa da e-mail ile şansımı denemek istedim. Defalarca denememe rağmen, verilen adrese mail gönderemedim.
Son şans olarak telefon açtım. Açmaz olaydım. Önce telefona ulaşmak kolay değil. Ulaştınız diyelim, bu defa da kalite standart diye birkaç dakikanız gidiyor. Ve size 7 seçenek sunuluyor. İlk seçenek; cihazınızın durumu ile ilgili bilgi almak. Hiç düşünmeden telefonun 1 numaralı tuşuna basıyorsunuz. Ve dert başlıyor. Telefondaki ses, “Şu anda 25. sıradasınız beklediğiniz için teşekkür ederiz” diyor. Önemsemeyip beklemeye başladım. Birkaç dakika geçti, aynı ses “24. sıradasınız, beklediğiniz için teşekkür ederiz” dedi. Pes etmedim, paraya kıydım ve bekledim. 15 dakika sonra 19. sıraya gelebildim. Kaba bir hesapla en az 1 bir saat beklemem gerektiğini düşündüm. 30 dakikayı elimde açık ahize ile beklerken, birden hat kesildi. Yeniden numarayı çevirerek 22. sıraya yerleştim. Telefon kesilmesi en az 2-3 defa devam etti. Sonunda pes edip, şansımı internet üzerinden denemeye karar verdim. İnternetten çok uğraşmama rağmen firmaya bir iki e-mail göndermeyi başardım. Çok sitem ettiğim için e-mail’e cihazın değişim için beklediği yanıtını verdiler. Ancak, problemin ne zaman çözüleceği konularında bilgi vermediler.
Hafta sonu İstanbul’a gittim. Pazar günü, İstinye’de telefonu aldığım firmaya uğradım. Sıkıntılarımı anlattım. Güldü. Sonra da çok normalmiş gibi; ‘Size yakında yeni bir cihaz gönderirler’ dedi. ’Kardeşim yeni cihaz değil, kendi cihazımı istiyorum içinde önemli telefonlarım var’ dedim. Satıcı; ‘Beyefendi kızaklı modellerden çok şikayet aldık. Zaten bu modeller anlattığınız şikayetler nedeniyle üretimden kaldırıldı. Size mutlaka yeni bir telefon gönderirler’ diye cevap verdi. Satıcıya, ‘İyi de cihazı göndereli bir ay oldu, telefonla servise ulaşamıyorum, bugün döneceğim, İstanbul’a hafta içinde gelme şansım yok, cihazı sizden satın aldık, sattığınız ürünün arkasında durun’ diye sitem ettim.
Sıkıntı sadece bana mı özgü diye, internette sörf yaptım... İnanın okuduklarımdan şoke oldum. Genel şikayet yetkili servisin kapı duvar olması. Kullanıcılar çaresizliklerine internet ortamında çözüm arıyorlar.
Sormak lazım. Bu sıkıntılar, üretici firmanın ülkesinde ya da AB ülkelerinden birisinde yaşanır mı. Neredeyse ikinci el araba fiyatına satın aldığımız BlackBerry’ler yüzünden sinir hastası olduk. Bu işin peşini bırakmayı düşünmüyorum.
Tüketiciye böylesine kaba davranan, cevap vermekten kaçınan, saatlerce telefonda bekletip, cihaz kadar telefon parası ödettirmek için elinden geleni yapan firmaya karşı, bundan sonra pasif kalmayıp, mücadele edeceğim. Ve ilk olarak da Tüketici Mahkemesi’ne başvurarak hakkımı arayacağım. Sonra da BlackBerry’nin yetkili kişilerine (Türkiye yetkilisine değil) yaşadıklarımı aktaracağım.