Kedi sevgisi mi ticari sömürü mü?

Amerika için fırsatlar ülkesi derler.

Çünkü burada her şeyi paraya çevirip kısa sürede zengin olabilirsiniz.

Sıfırdan otomobil garajında kurulan bir YouTube, yine okul sıralarında eğlence amacıyla kurulan Facebook sahiplerine büyük servetler kazandırmıştır.

Yine sadece kitap pazarlamak için kurulan Amazon sahibini dünyanın en zengin adamı yapmıştır.

Dedim ya Amerika fırsatlar ülkesi.

Amerika''da her şey fırsata çevrilip paraya dönüşür.

Mesela Amerikalı ünlü aktör Rock Hudson, 1960''lı yıllarda bir filminde yarım kollu atlet giymiştir. Bu filmin iki üç sahnesinde bu atletle çıkan aktör, bütün dünyada bir trend yaratmış ve büyük bir ticari harekete neden olmuştur.

Buna benzer çok örnek var.

Bugün birçok Amerikalı firma, filmlerde ürünleri bir iki saniye görünsün diye milyon dolarlar öderler.

Bir gözlük markası, ya da bir fast food yemek, filmde bir iki saniye görünür o marka patlar.

Yine kitaplar.

Türkiye''de de zaman zaman oluyor. Mesela bir dönem TV''de izlenme rekoru kıran Muhteşem Yüzyıl dizisinde dönemin paşası Pargalı, Dante Alighieri''nin İlahi Komedya kitabından bir bölüm okumuştur. O hafta, raflarda bu kitap kalmadığı gibi iki üç baskı daha yaptı.

Yıllardır kimsenin yüzüne bakmadığı kitap sadece 4 saniyelik örtülü bir PR çalışması ile yok satmıştır.

Artık sosyal medya ve televizyonlar bu tür pazarlamanın en güçlü silahı oldu.

Tüketiciyi tam kalbinden vuruyor.

Mesela son dönemde sosyal medya instagram ve Facebook''a bakın. En çok kedi fotoğrafı göreceksiniz. Herkes çılgınca bir kedi fotoğrafı paylaşıyor.

İnsanlarda bir kedi sevgisi aldı başını gidiyor.

Kedi sevgisi yeni değil. Dünyanın her yerinde insanlar kediyi sever evlerinde imkân doğrultusunda bakardı.

Peki ne oldu da bir anda milyonlarca kişide bir anda kedi aşkı doğdu?

Bu da aslında bir ticari operasyon. Amerika''da başlayıp, Avrupa''ya sıçrayan ve ülkemizde de trend olan bir moda, dahası akım.

Büyük bir sektör oluşturdu.

Petshoplar yani hayvan satan mağaza sayılarında patlama var. Her cins kedi bin lira ile 5 bin lira arasında satılıyor.

Satılmakla kalmayıp aynı zamanda büyük bir sektörü besliyor. Bu sektör tabii ki mama sektörü.

İşte sosyal medya paylaşımlarının arkasında bu mama şirketlerinin gizli bir PR çalışması var. Kilosu 50 lira ile 100 lira arasında değişen değişik türlerde mamalar kedi severler tarafından adeta kapışılıyor.

Öyle türleri var ki, inanamazsınız.

Az Tahıllı Somonlu Kısırlaştırılmış Kedi Maması, Kuzu Etli Yaban Mersinli Düşük Tahıllı, Tavuklu Renkli Taneli ve daha yüzlerce çeşitli mamalar satılıyor.

Türkiye''de insanlar et yiyemezken, bazı kesim avuç dolusu parayı bu mamalara verebiliyor.

İşte amaç bu!

İnsanlarda trend oluşturup, mama sektörünü zengin etmek.

Bunun için de sosyal medya kullanıldı.

Geçen hafta bizzat yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum.

Bir fare sokakta kediye saldırıyordu. İnsanlar farenin elinden kediyi zor kurtardı. Bugüne kadar kediler fareleri kovalarken şimdi neden böyle oldu?

İşte bu mamalar kedilerin genetiğini bozdu.

Fare ve benzeri şeylerle beslenen kediler artık hep bu tarz mamalarla beslendiği için genetik zincirleri kırıldı ve fareden korkar oldular.

Eğer sokakta birileri bu mamalardan vermez ise açlıktan ölecekler. Çünkü hiçbiri avlanmayı ve dahası kendi iradeleri ile beslenmeyi bilmiyor.

Hayvan sevgisi olan insanlar işte böyle aldatılıyor.

Olan ise Türkiye''nin milyonlarca dolarına ve zavallı kedilere oluyor.

Lütfen sokaklardaki kedilere mama verirken veya alırken bir kez daha düşünün.

Yazarın Diğer Yazıları