Kamu bankası da bunu yaparsa!
Bugüne kadar mümkün olduğunca kamu bankalarına yönelik eleştiri yapmadım.
Hangi iktidar olursa olsun, kamu bankalarının yıpratılmaması gerektiğine inandım. Kamu bankaları bu milletin malı ve bu nedenle korunup kollanmalı diye düşündüm.
Gerçekten de son döneme kadar kamu bankaları piyasadaki özel bankalardan çok daha farklı bir grafik çizdi. Ahlaklı bir ticaret ve sağlıklı bir personel politikası izledi. Bazı özel bankalar hedef baskısıyla personelin psikolojisini bozup, kapının önüne koyarken, kamu bankaları tam tersini yapmıştır.
Özel bankalardan atılan binlerce personele istihdam yaratmıştır. Özel bankalarda alınan fahiş fiyat ve komisyona karşılık kamu bankaları vatandaşı düşünerek en uygunu sunmuştur.
Ancak gelin görün ki, artık son bir yılda gelen şikayetler kamu bankalarına zarar verir duruma geldi. Özellikle de bir kamu bankasından. Son dönemde yönetim kurulu tartışmalarına neden olan bu banka ile ilgili yüzlerce değil, binlerce şikâyet var.
Haksız yere kesilen sigortalar, saçma sapan zorla satılan paketler.
Türkiye Bankalar Birliği tüketici şikâyetleri ile ilgili bir birim kurmuş durumda.
Türkiye Bankalar Birliği'nin kendi bünyesinde kurduğu Bireysel Müşteri Hakem Heyetleri var. 4 farklı heyet var. Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakem Heyeti, Tüketici Kredileri Hakem Heyeti, Diğer Bankacılık Ürün ve Hizmetleri Hakem Heyeti ve Sigortacılık İşlemleri Hakem Heyeti.
Bu heyetlere en çok şikâyet nereden geliyor biliyor musunuz?
Bu kamu bankasından.
Binlerce, adı rahat ve halden anlayan olan, işlem paketi ile daha nice zorla satılan sigortalar…
Şikayetler sadece Türkiye Bankalar Birliği'ne değil, aynı zamanda BDDK'ya da gidiyor. İnternet ortamında tüketici şikayetlerinin yer aldığı şikayetvar'da bu banka ile ilgili şikayetlerin haddi hesabı yok.
İşte o şikayetlerden bazıları:
-11.03.2021 tarihinde …Bank Bahçeşehir şubesine hesap açtırmak için gittim. Hesap açtırmak için bir defalık 60 TL ödeme yapmanız gerekmektedir dedi görevli hanım. İşlemler sırasında mobil uygulama için telefonumu aldı bazı işlemleri de yaptı. Eve geldiğimde bilgim dışında …sigortada F**** Kaza Sigortası yapıldığı fark ettim. Pes doğrusu, bir banka ve banka çalışanına yakışmayan davranışlar. Bu bankaya olan güvenim zedelenmiştir. Hatalarının acil gidermelerini rica ederim. Lütfen bilgim dışında yapmış olduğunuz sigortayı iptal ediniz.
-Cep telefonuma …Bank tarafından 001580******* numaralı hesabınıza 2009***54 numaralı … Hayat Emeklilik F**** Kaza Sigortası aboneliği için otomatik ödeme talimatı verilmiştir. Şeklinde mesaj geldi. Hesabıma girdiğimde 217 TL hesabımdan para çekildiğini gördüm. Müşteri hizmetlerini aradığımda bankaya gitmeniz gerektiğini söyledi benim bilgim onayım olmadan nasıl F**** Kaza Sigortası yapılıp ve üstelik otomatik ödeme talimatı veriliyor hesabımdan para çekiliyor hakkınızda dava açacağım.
-09.03.2020 tarihinde kullanmış olduğum tik kredisinin yanında … Bank Tekirdağ şubesi acenteliğinde …Hayat ve Emeklilik kurumu tarafından 3373** poliçe no ve 2000*****54 müşteri no ile adıma her şeye hazırım F**** Kaza Sigortası düzenlenmiştir.
Adıma düzenlenen F**** Kaza Sigortası çektiğim tik kredisi karşılığında yapılmış olduğunu öğrendim. Bilgim dışında yapılan bu poliçenin hakkında cayma hakkını kullanmak istiyorum. Poliçenin iptal edilmesini ve …Bank'taki hesap bakiyemden kesilen 300,00 Türk lirası tutarın …Bank Tekirdağ şubesi hesabıma yatırılmasını rica ederim.