BEDAŞ’a para ver hizmet isteme
Son dönemde elektrik faturaları ile ilgili itirazlar ve şikâyetler aldı başını gidiyor. Bir önceki aya göre katlayarak gelen faturalar ve akıl almaz hatalar sık sık gazetelerde yer alıyor.
Enerji Bakanı dahi bu şikâyetler karşısında çaresiz kaldı.
Enerji dağıtım ihalelerine giren şirketler hep faturaları ile gündemde. Peki bu şirketler ne kadar iyi hizmet veriyor?
İstanbul’un en önemli bölgesinin enerji dağıtım görevini sürdüren BEDAŞ.
Boğaziçi Elektrik Dağıtım, 28 Mayıs 2013 tarihi itibariyle özelleştirme kapsamında Cengiz Holding, Limak Holding ve Kolin İnşaat ortaklığına devredildi.
BEDAŞ ihalesi bu üç şirketi ihya etmiş durumda.
Neredeyse İstanbul’un yarıdan fazlasının elektrik dağıtım görevini üstlenen BEDAŞ, toplam 4.3 milyon aboneden para topluyor.
Özelleştirme bütün dünyada yapılan bir uygulama. Örneğin Batı ve Doğu Almanya’nın 1990 yılında birleşmesiyle Doğu Almanya’nın şirketleri Batı Almanya tarafından özelleştirildi. Alman hükümetine göre, don gömlek satmak devletin işi değildi.
Aslında doğru da bir düşünce.
Bu düşünce ile Doğu Alman şirketleri o gün sadece 1 Mark’a özelleştirildi. Dev enerji şirketleri, tekstil fabrikaları ve daha bir çok tesis sadece 1 Mark gibi paraya özel şirketlere devredildi.
Almanya bu paraya özelleştirme yaparken sözleşmeye bazı maddeler koydu.
Bunlardan biri; şirketi satın alanların en az 10 yıl yatırım yapması, işçi çıkartmaması ve hizmet kalitesini yükseltmesi.
İşte Almanya özelleştirmeyi bu şartlar altında yaptı ve bugün Almanya dünya devi bir ülke.
Gelelim Türkiye’ye...
BEDAŞ.
Hizmet anlayışı nedir?
Onlara göre hizmet anlayışı evlere adam gönderip saatleri okutmak ve paraları toplamak. Bu yıl daha ne kadar çok kazanırım...
Ya hizmet?
Hizmet kalitesini bir örnek ile anlatmak istiyorum;
Yer Arnavutköy.
Yani 3. havalimanının yapılacağı bölge.
Bu bölge neredeyse aynı şirketlere teslim edilmiş durumda. 3. havalimanını da yapacak şirketler aynı. Cengiz, Kolin ve Limak. Yani BEDAŞ’ın da sahipleri.
17 Şubat günü Yıldız ailesinin oturduğu binanın elektrikleri kesilir. Aile BEDAŞ’ın arıza kayıt telefonunu arar ve bildirimde bulunur. Zorlu geçen kış nedeniyle binada oturanlar adeta soğuk kış şartlarına teslim edilirler. Aradan geçen 3 gün sonra BEDAŞ elemanları bölgeye gelir ve arızayı tespit ederler. Ancak arızayı gidermezler. Çünkü onlar keşif elemanıdır ve ellerinde malzeme yoktur. Peki ne zaman arıza giderilecek?
Onu merkez bilir!
Aile defalarca BEDAŞ’ı arar. Bir de bakarlar ki arızanın giderildiği yönünde kayıt vardır. Oysa koca bina halen elektriksizdir. Sonunda arıza ile ilgili yetkililer ellerinde kablo olmadığından başka ilçelerden istediklerini ve gelince yapacaklarını söyler. Ne zaman gelecek sorusuna ise “ne zaman gönderirlerse” şeklinde yanıt alırlar..
Alın size hizmet kalitesi...
1 haftadır ne kablo ne de arızayı gidermek için bir çalışma var!
İstanbul gibi dünya devi bir kentte koca bir binaya 20-30 metre kabloları olmadığı için elektrik veremeyen bir şirket..
Söylenecek hiç bir şey yok...