Kart aidatı sorunu
Türkiye’yi bırakın, dünyanın hiç bir ülkesinde bir konu bu kadar tartışılmamıştır. Konu kart aidatları. Koskoca ülkenin gündeminden bir türlü düşmedi.
Neredeyse her gün yani yılın 365 günü kart aidatını konuşuyoruz.
Arama motoru Google’e sadece kart aidatı yazdığımızda 237 bin sonuç çıkıyor.
Kart aidatı yasal mı sorusuna 132 bin, kart aidatını geri almak için 249 bin sonuç çıkıyor.
Bu kadar yazı sadece 2014 yılı içinde yazılmış ve google tarafından indekslenmiş.
Aramayı daha da kapsamlı yaptığıınızda yani bir kaç yılı katarak yaptığınızda ortaya milyonluk sonuçlar çıkıyor.
Bu kadar arama yapıldığına göre bu konu elbette bir ülkenin ciddi bir sorunudur.
Ben daha ilk baştan kart aidatına karşı olmayanlardanım.
Kredi kart aidatı tüm dünyada var. Çünkü banka bu kartla birlikte size bir hizmet sunuyor ve bu hizmetin de karşılığı elbette olacaktır.
Dünyada örneği neyse bizde de o olmalı.
Burada sorun konunun devlet tarafından yani yetkili kurum BDDK tarafından düzene sokulmamış olmasıdır.
Bu konuda tüketici hakem heyetlerinden çıkan sonuçlar gazetelere maalesef büyük bir “tüketici zaferi” olarak yansıtılıyor.
Tüketici bu zaferi malesef ilerleyen yasal süreçte kaybediyor. Onu anlatan yok.
BDDK’nın bu işi net bir şekilde açıklamaması ve yasal düzenleme yapmaması koskoca ülkenin gündemini meşgul ettiği gibi bir de dolandırılmasına neden oluyor.
Hergün cep telefonunuza bir kez SMS veya çağrı geliyordur bu konuda.
“Geriye dönük 10 yılık kart aidatınızı geri alın”
Vatandaş balıklama atlıyor ve iki dilekçeye 100-200 lira ödüyor. Tabii ki sonuç yine hüsran.
60 TL kart ücretini geri alayım derken 200 TL daha kaybediyor. Bence vatandaş bankaya değil BDDK’ya dava açlmalı. Düzenleyici otorite olarak yıllardır halen bu sorunu netleştiremediği için.
Kart iptalinde sorun
Kredi kartı iptalinde yaşanan bir sorun dikkatimi çekti.
Vatandaş kredi kartı aidatı gelince bankaya gidiyor ve kartın iptalini talep ediyor. Banka bu durumda vatandaşa bir şartla kart ücretini iade ediyor. 12 ay iptal etmezsen ücreti ya bonus-puan olarak iade ediyor ya da hiç etmiyor.
Bankalar bonus-puanı kabul etmeyip ısrarla kapattıran vatandaşın parasını iade etmiyor. Oysa bu parayı gelecek dönem üyelik bedeli olarak kesiyor. Vatandaş da yeni dönemde bu kartı kullanmayacağına göre kart ücretini iade etmesi lazım. Bunu yapmıyor.
Burada haksız bir kazanç sözkonusu.
BDDK’nın bu konuda açık ve anlaşılır bir yasal düzenleme yapması gerekiyor. Kartını kullanmayıp iptal ettirenlerden haksız yere alınan ücretlerin mutlaka iadesi gerekiyor.