4.5G bekleyen Türkiye

Türkiye 3G iletişime 30 Temmuz 2009 yılında başladı.

O tarihe kadar Türkiye'de sadece Edge adı verilen bir sistem vardı.

Edge veri transferinde kullanılan eski bir teknoloji. Hızı ise sadece 384 Kbps.

O gün bu hız Türkiye için çok iyiydi. 3G teknolojisi biraz geç gelmişti ama olsun yine de gelmişti.

İnsanlar 3G teknolojisini sadece görüntülü görüşme olarak algıladılar. Bu nedenle görüntülü görüşme yapılacak telefonlar satıldı. İlk aylarda insanlar bol bol görüntülü konuştular.

Sonra cazibesi gitti.

GSM operatörlerinin gerçek niyetleri ortaya çıktı.

Bu teknolojide amaç internet paketi satmaktı.

Nitekim bugün 3 GSM operatörü parayı internet paketlerinden kazanıyor.

Şimdi tıpkı 3G'ye geçtiğimiz gün gibi 4.5G için büyük heyecan yapılıyor.

GSM şirketleri gazetelere ve televizyonlara bol bol reklam vererek halkın ilgisini bu teknolojinin üzerinde toplamaya çalışıyorlar.

Tabii ki bol bol 4.5G frekansında çalışan telefon satıyorlar.

Şimdi burada en önemli konu şu:

1 Nisan itibariyle hayatımıza girecek olan bu teknoloji bize ne verecek?

İnternet hızlanacak!

Cep telefonlarımızda kullandığımız internet daha da hızlanacak. Ne kadar hızlı olacağının aslında bir önemi yok. Bugün 3G teknolojisi ne kadar işimize yarıyorsa, o da o kadar yarayacak.

Türkiye'de 3G ne kadar sağlıklı çalışıyorsa, 4.5G de o kadar çalışacak.

Ulaştırma Bakanı geçen hafta GSM operatörlerini fırçaladı. Bir çok yerde telefonunun çekmediği, internet hizmetinin olmadığından yakındı.

Alın size 4.5G.

3G'yi tüm ülkeye yayamayan 3 GSM operatörü, 4.5G ile bize ne kadar sağlıklı hizmet verecek göreceğiz.

4.5G aslında vatandaşı direkt ilgilendiren bir teknoloji de değil.

Bunun nedeni GSM operatörlerinin ödedikleri lisans parasını birkaç yıl içinde çıkartmak için yaptıkları açgözlülük.

Bir çok ülkeye göre en fazla ücreti biz ödüyoruz. Türkiye'de halen GSM operatörleri 100-200 megabayt internet satarken hızın 3 megabayttan 100'e çıkması kimi ilgilendirir ki!

Sorun hizmet anlayışında

Türkiye'de sorun teknolojinin gelişip gelişmemesinde değil.

Sorun teknolojinin sunumunda. Verilen hizmetin kalitesinde.

Türkiye'de kaç kişi aldığı internet hizmetinden memnun?

Kaçı hizmet aldığı şirkete hemen ulaşabiliyor?

GSM operatörleri artık müşterisiyle arasına bilgisayar koydu.

Karşınızda insan bulamıyorsunuz. Makine sizi yönlendiriyor. Derdinizi makineye anlatın durun. Sonuç sıfır.

Bir de benim gibi derdini en üst düzeye bile anlatamayanlar var.

Hizmet aldığım kablolu TV internet hizmetim 20 gündür resmen işkenceye dönüştü. Yurt dışı internet sitelerine girmek için tırmalayıp duruyorsun. Şu ana kadar şirketin Ankara'daki üst yönetimi dahil 51 görüşme yaptım ve sorunumu çözemeyen uydunet şirketi "bu kadar" dedi.

Adı uydu ama yurt dışına gelince hız berbat.

Çözüm olmayınca "bu kadar" de.

Bunların yaşandığı bir ülkede 4.5G değil de 99.5G gelse ne olur ki?

Yazarın Diğer Yazıları