Trafikte akla zarar işler (18 Mayıs 2011)
İstanbul’da artık neresi olur ise, işe gitmek için en az bir - iki saat gerekiyor. İstanbul’da trafiğe çıkan araç sayısı 3 milyonu ulaştı. Medyada sık sık “trafik iflas etti” haberleri yer alıyor. Kavşak ve ek yollar yapıldıkça trafik artıyor. Demek ki ortada bir yanlış var.
Aslında iki yanlış var. Birisi, tünel yapmadan ve toplu taşımacılığı geliştirmeden, kavşak yapmakla bu işin içinden çıkamayız.
İkincisi...Trafikte takılan herkesin kafasını kurcalayan mantık dışı uygulamalar var.
Trafiğe takılınca ister istemez herkes bu işte ne yanlışlık var diye düşünüyor. İnsan bazen akıllara durgunluk verecek düzeyde yanlışlar fark ediyor.
Örneğin, Kasımpaşa trafikte dokunulmaz alan haline gelmiş... Kasımpaşa’dan Şişhaneye gidişte iki 2 şerit var. Bir bakıyorsunuz trafik E 5’e kadar tıkanmış. Bir sıra kaldırımlarda park var. Ancak aynı zamanda bir minibüs sağ şeritte durmuş eşya indiriyor. Veya bir taksi sağ şeritte park etmiş. Yol teke düşüyor. Önceki gün bu olayı yaşadım. Ve şunu düşündüm: Bir insan nasıl bu kadar düşüncesiz olabilir? Hadi adam düşüncesiz... Peki etrafta hiç mi görevli yok?
Kasımpaşa’dan gelişte de üç şerit var.. Ne zaman geçtimse iki şeritte park var. Dört şerit gelip tek şeride düşünce tüm trafik alt-üst oluyor. Anayolda mevcut üç şeridin ikisini kapatan araçları hiç mi gören yok?
Ankara çevre yolu dört şeritlidir. Ve günün her saatinde bomboştur. İstanbul’da, Türkiye’yi Avrupa’ya bağlıyan yol, TEM yolu ise iki şerittir. Özellikle yazın bu yolu 3-4 saatte almak imkanı olmuyor. Hiçbir ülkede kaynaklar bu kadar dengesiz ve yanlış kullanılmaz.
Trafikte akılsızların yaptıkları akla zarar işler karşısında Allah aklımızı korusun demek gerekiyor.
Şile yolunun yapımı tam bir yılan hikayesine döndü... Bu yol AKP iktidarından önce bir düzene sokuldu. Başbakanın duble yol sloganı 8 senedir bu yolda cehennem azabına dönüştü. Ramazan bayramından önce Şile yolunun Madenler mevkiindeki alt geçidin ikincisi açılmaya başlandı. Aslında alt geçit daha önce yapılmıştı. Yalnızca içinin boşaltılıp, asfalt yapılması 6 ay sürdü. Asfalt da yapıldı. Yalnızca boya işi bir ay sürdü. Çünkü tek bir adam elinde uzun bir fırçayla boya yapıyordu.
İlkbaharda ve yazın, Ömerli ve Şile piknik ve deniz bölgesidir. Özellikle pazarları trafik çok yoğun olur... Ömerli’de iki kavşak inşasına birden başlandı. Alternatif yollar çakur-çukur...Bu yola trafiği verenler hiç mi görmedi? Bu alternatif yolları bu gidişle bir yıl kullanılacak. Bu yolların asfaltlanması ve düzeltilmesi neden yapılmaz?
Kaldı ki Büyükşehir neden iki kavşağa aynı anda başlar? Hiç mi planlama yapılmıyor? Üstelik pazar günleri kamyonlar da çalışıyor.Yani halkın bir piknik hakkı bile elinden alındı.
Tekerleği yeniden keşfetmeye gerek yok. Dünyanın her tarafında İstanbul gibi metropoller var. Bu metropollerde de trafik var. Ancak isteyen metroya, banliyo için trene binerek işine-gücüne gidiyor.
Slogan kolay yoldur... Zor olan ve çözüme giden ulaşım ve trafik planlaması yapmaktır.