Yılın ilk çeyreğinde 422 milyon kayıtlı aboneye sahip olan Spotify, yeni raporda 433 milyon aboneye ulaştığını açıkladı. Bu abonelerin 188 milyonunun ücretli seçenek olan Premium’a kayıtlı oldukları ortaya çıktı. Premium abone sayısının bir önceki çeyreğe kıyasla 6 milyon artış gerçekleştirdiği fark edildi.
ShiftDelete’den aktarılan bilgilere göre; son zamanlarda tüm dünyada hissedilen enflasyon krizi, Spotify cephesini etkiledi. Netflix’in neredeyse bir milyon abone kaybettiğini düşünüldüğünde, Spotify’ın artış yaşaması dikkat çekti. Müzik dinleme platformunun kazancının, hala harcamalarının gerisinde kaldığı ortaya çıktı.
Özellikle aile planının reklamını yapmak için sosyal medya yatırımlarını artıran Spotify, yılın ikinci üç aylık döneminde 197 milyon dolar zarar ettiğini belirtildi. Son zamanlarda sesli kitaplar ve podcast içeriklerine yönelen şirketin, “operasyonlarının esnek tutulmasından memnun oldukları” ifade edildi.