Endüstriyel bir alanda yük taşımak için geliştirilen sürücüsüz kamyon, uzaktan bir görevli tarafıdnan takip ediyor. Acil bir durumda uzaktan müdahale edebiliyor.
Gelecekşimdi'de yer alan habere göre, İsveçli bir girişim olan Einride tarafından geliştirilen sürücüsüz kamyon “T-Pod”, Jönköping çevresindeki yollarda test ediliyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre bu, kamuya açık bir yolda, içinde kontrol amaçlı sürücü bulunmayan bir kamyonla yapılan ilk test.
26 ton ağırlığındaki “T-Pod” 360 derece görüş açısına sahip olmasını sağlayan kameralar, radar ve sensörlerle donatılmış. Bir 5G ağı kullanılarak merkezle bağlantısı sağlanan araç, NVIDIA‘nın geliştiridiği otonom sürüş platformunu kullanıyor.
200 km menzile sahip araç şu an çok kısa bir mesafede, sadece 300 metre uzunluğunda bir yolda test ediliyor. Mesafe kısa olsa da, keskin dönüşlerin olduğu ve pek çok aracın kullandığı bir yol burası.
Otonom kamyon saatte 85 km hıza çıkabiliyor. Ama test sırasındaki hızı da sadece 5 km/s. Bunun sebebi ise İsveç Ulaşım Ajansının daha fazla hıza şimdilik izin vermemesi.
Sürücüsüz kamyonlar pek çok insanın işini elinden alır mı diye kaygılar dile getirilse de bunun tam tersini düşünenler de var. Çünkü kamyon ve tır şöförlüğü hem ABD’de hem de Avrupa’da fazla rağbet görmüyor. Bu konuda ciddi sıkıntılar yaşanıyor. Sadece Avrupa’da 150 bin kamyon şöförü açığı olduğu belirtiliyor. Dolayısıyla otonom kamyonlar lojistik sektöründe önemli bir açığı kapatabilir.