54 ülkede, 1500 otelin internet sitesinde yapılan araştırmaya göre, her üç otelden ikisi müşteri bilgilerini farkında olmadan sızdırıyor. İsim, adres gibi kişisel bilgiler reklamcıların ve sosyal medya sitelerinin eline geçiyor.
Gazete Duvar'da yer alan habere göre, Amerikan yazılım şirketi Symantec’in yaptığı bir araştırmada, her üç otelden ikisinin internet sitesi müşterilerin bilgilerini sızdırdığı öğrenildi. Firmaya göre, kasıt olmamakla beraber, bu bilgiler reklamcılara ve analiz şirketlerine sızıyor. 54 ülkede, iki ila beş yıldızlı 1500 otelin internet siteleri üzerinde yapılan araştırmada, her üç otelden ikisinde müşterilerin isimleri, e-mail adresleri, kredi kartı bilgileri ve pasaport numaralarının üçüncü tarafların eline geçtiği ortaya çıktı.
"Rezervasyon teyidi sırasında sızıyor"
Araştırmaya göre, sızıntı genellikle, otellerin rezervasyon bilgilerinin doğrulanması için müşteriye e-mail gönderdiği sırada gerçekleşiyor. Rezervasyonu teyit için gönderilen link ve referans kodunda, müşterinin rezervasyonu yaptığı sorada sağladığı bilgiler de bulunuyor. Bu bilgilerin teyit sırasında sosyal medya sitelerinin, arama motorlarının ve reklam şirketlerinin eline geçtiği belirtiliyor.
Symantec’in araştırmacılarından Candid Wueest, “Reklamcıların, kullanıcıların internette gezme alışkanlıklarını izlediği bir sır değil. Fakat bu vakada, paylaşılan bilgiler üçüncü bir tarafın bir rezervasyona girip kişisel bilgileri görmesinin, hatta rezervasyonu iptal etmesinin bile önünü açıyor” dedi.