North Carolina Eyalet Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, scooter ile seyahat etmenin, kilometre başına otobüs, bisiklet, moped veya yürüyerek seyahat etmekten daha fazla sera gazı emisyonu ürettiğini keşfetti.
Ekip, scooter'ların kendisinin çevreye çok zarar vermediğini; fakat aracın çerçevesinin, tekerleklerinin ve bataryalarının üretilmesi için harcanan malzemelerin yanı sıra scooterı her türlü şarj edip sokaklarda dolaşmanın sera gazı emisyonu konusunda çok ciddi etkilere sahip olduğunu belirtti.
Çalışma yazarı Joe Hollingsworth, "Üreticiler, scooterların çevre dostu ve yüksek ihtimalle de karbon içermeyen bir yapıda olduğunu söylüyorlar" dedi ve ekledi: "Bulduğumuz şey, scooterların gerçekten sıfır 'egzoz emisyonuna' sahip olmaları olsa da kesinlikle karbon içeriyorlar. Üretilmelerindeki süreçte çok ciddi emisyonlar gerçekleşiyor."
Araştırmacılar, ilk nesil Bird marka scooterları parçalarına ayırdılar ve tekrar birleştirirken ne kadar sera gazı yayıldığını ölçtüler. Malzemelerin ve bunların üretiminin scooterın küresel ısınmaya etkisinin yüzde ellisini oluşturduğunu söyleyen araştırmacılar, bunun büyük çoğunlukla scooterlar parçalarına ayrıldığında gerçekleştiğini de belirtti.
Scooterların parçalanması, sökülüp takılması kimsenin umrunda olmadığından ve "scooter hayatının" bir parçası kabul edildiğinden, bunun önüne geçmek oldukça zor. Yani tamamen çevre dostu olarak bilinen elektrikli scooterlar, hiçbir zaman tamamen çevre dostu olamayacaklar.