Mobil uygulama pazarına yönelik analizler yapan Sensor Tower, 2019’un ilk yarısı için kapsamlı raporunu yayınladı. Bu rapora göre Google Play ve App Store üzerindeki uygulamalara, yılın ilk yarısında 39.7 milyar dolar harcama yaptık. Geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre yüzde 15 artış olmasına ek, pastanın büyük kısmı yine mobil oyunlara ait.
GELİRLERDE ARTIŞ DEVAM EDİYOR
Tüm uygulama gelirlerine baktığımızda 25.5 milyar dolarlık gelirin App Store’dan, 14.2 milyar dolarlık gelirin Google Play’den geldiğini görüyoruz. Önceki seneye göre App Store’un artışı yüzde 13.2, Google Play’in ise yüzde 19.6 olarak kaydedildi. Android işletim sisteminin çok daha fazla kullanıcıya ulaştığını düşündüğümüzde, App Store’un daha çok karlılık sunduğu ortada. Zaten indirme rakamları da bunu kanıtlar nitelikte.
Google Play üzerinden yılın ilk yarısında 41.9 milyar uygulama indirildi. Bu sayı App Store’da 14.8 milyar. Yalnız burada ilginç bir durum mevcut. 2018’e kıyasla App Store’un indirme sayılarında yüzde 1.4 düşüş görüyoruz. Google Play ise yüzde 16.4 artış yaşıyor. Oyunları dahil etmeden en çok kazanan ve en çok indirilen uygulama listeleri ise şu şekilde:
En çok gelir elde eden uygulamalar
Tinder (497 milyon dolar)
Netflix (399 milyon dolar)
Tencent Video (278 milyon dolar)
iQIYI
YouTube
Dipnot: Netflix, iOS platformundaki mobil ödeme seçeneğini kaldırdığı için birinciliğini kaybetti.
En çok indirilen uygulamalar
Messenger
TikTok