TBMM Genel Kurulunda, Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve KHK'lerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi kabul edilerek yasalaştı.
Ekonomik açıdan bir çok önemli maddeyi içeren kanun teklifinde TCDD ile ilgili de önemli bir madde yer alıyor. Buna göre TCDD Genel Müdürlüğü yatırımları, Hazine ve Maliye Bakanlığı bütçesinden sermaye transferi yolu ile finanse edilecek.
ZARAR HER GEÇEN GÜN BÜYÜYOR
Son dönemde kazalarıyla gündemde olan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nın (TCDD) zararı her geçen yıl büyüyor.
Sayıştay'ın denetim raporuna göre 2017 yılını 2 milyar lira zararla kapatan TCDD'nin geçmiş yıllarla birlikte toplam bilanço zararı 18 milyar lirayı aştı.
Sayıştay denetçileri, uzun yıllardır TCDD yönetimini hızlı tren projelerinin yanı sıra, konvansiyonel hatların modernizasyonuna da ağırlık verilmesi konusunda uyarırken, yatırımların en uygun maliyetle ve zamanında tamamlanması gerektiğine dikkat çekiyor.
Yüksek maliyetlerle işletmecilik yapmak zorunda kalan TCDD üzerindeki finansal yük de her geçen gün artıyor.
PERSONEL SAYISINDA BÜYÜK DÜŞÜŞ
Yıllardır zarar etmesi nedeniyle, iç kaynak yaratamayan kurum kaynak ihtiyacının sürekli olarak Hazine tarafından yapılan sermaye artışları ve devirli/garantili yurt dışı krediler ile karşılıyor.
Hazine’nin en fazla kaynak ayırdığı Kamu İktisadi Teşekkülü (KİT) olan TCDD, yatırım programı kapsamında 3.6 milyar, 2016’da 4.4 milyar, 2017’de ise 5.8 milyar lira ödenek kullandı.
Son 16 yılda çalışan sayısı 36 binden 13 bine gerileyen TCDD’de 8 bin sözleşmeli, 5 bin daimi işçi çalışıyor.