Erdem AVŞAR / Yeniçağ
Son dönemde zarar eden ve hisselerinin yüzde 55’inde sahip olan Suudi şirket Oger Telekomünikasyon A.Ş (OTAŞ)'ın borçlarını ödeyememesinin ardından hisseleri Akbank, Garanti Bankası ve İş Bankası'na devredilen Türk Telekom, Suriyelilere ve Türklere uyguladığı farklı fiyat tarifeleriyle yeniden gündeme geldi.
Söz konusu tarifede kullanıcılara sunulan 500 dakika bin mesaj hakkı ve 4 GB internet hakkı Türk kullanıcılara 'Rakipsiz Paket' adı altında 25 TL üzerinden satışa sunulurken, Suriyelilere aynı tarifenin 'Ahlan Tarifesi' adıyla üzerine yurt dışında sınırsız konuşma hakkıyla birlikte 19 TL’den satışa sunulması dikkat çekti.
Paket detaylarında yer alan bilgilendirmede ise “Ahlan Tarifesine gelen ve aylık tek seferde 20 TL ve üzeri yükleme yapan müşterilerin Suudi Arabistan, İran, Suriye, Mısır, Lübnan, Ürdün, Kuveyt, Almanya ve Yunanistan yönlerine yaptığı aramanın dakikası tarife kapsamında 0,60 TL/dk olarak, SMS adedi ise 0,60 TL/SMS olarak ücretlendirilecektir. Söz konusu haklar, KKTC ve yurt dışı kullanımları kapsamamaktadır” ifadelerine yer verildi.
Pakette Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin ise kapsam dışı bırakıldığı görüldü.
Tarifelerde uygulanan ayrımcılığı fark eden kullanıcılar, firmaya büyük tepki gösterdi. Onlarca kullanıcı sosyal medyada ve farklı platformlarda şikayetlerini dile getirdi.
Konuyla ilgili olarak şikayetvar.com internet sitesine geçmiş yıllarda şu mesajlar atılmıştı:
SOSYAL MEDYANIN GÜNDEMİNE OTURDU
Öte yandan Yeniçağ'da yer alan haberin ardından firmanın skandal fiyat ayrımı uygulamasına vatandaşlardan da yüzlerce tepki geldi. Konu Twitter'da, #TürkTelekomRezilliği hashtagiyle Türkiye gündeminde de yer aldı.