Pazar kahvaltıları da hayal oldu. Süt ürünlerine zam raflara yansıdı

Pazar kahvaltıları da hayal oldu. Süt ürünlerine zam raflara yansıdı

Çiğ süt fiyatlarına yapılan zamlarla birlikte pazar kahvaltıları da hayal oldu. Çiğ süte Mayıs ayında yapılan zamlar süt ürünlerinin raf fiyatlarına yansıdı. Yüzde 32’lik zammın ardından en ucuz süt 18,5 liraya satılmaya başlamıştı. Son olarak yarım kilo Ezine peynirin fiyatı 78 lira, bir kilo inek peynirinin fiyatı ise 120 lira olarak etiketlere yansıdı.

Ulusal Süt Konseyi (USK) çiğ süt fiyatını 15 Mayıs’tan itibaren geçerli olmak üzere litresinin 7,50 TL olarak belirledi. Zammın ardından süt ürünlerine yansıyan fiyatlar da raflarda yer almaya başladı.

Dünya''dan Mehmet Hanifi Gülel''in haberine göre, süt, ayran ve yoğurt gibi pastörize ürünlere hemen yansıyan fiyatlar, olgunlaştırılmış peynir grubunda ise etiketlere yeni yeni yansıyor. Markalı süt ürünlerinde ürününe göre değişkenlik göstermekle beraber yüzde 40’a varan artışlar yaşanırken, özel markalı (private label) ürünlerde ise fiyat artışı yüzde 18,5 olarak hesaplandı.

Zamların ardından markalı 500 gram Ezine peyniri 60 liradan 78 liraya kadar yükseldi. 350 gramlık koyun peyniri ise zam sonrası 42 liradan 58 liraya market raflarında yer buldu. 1 kilogram inek peyniri 100 liradan 120 liraya çıktı.

Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Denetleme Kurulu Üyesi Hakan Kazancıgil, peynir grubunun zamları biraz arkadan takip ettiğini ifade etti. Bunun nedenin olgunlaştırma durumundan kaynaklandığını belirten Kazancıgil, “Klasik peynir ve eski kaşar ürünlere zincir marketlerde yaklaşık 2 ay sonra zamlı olarak yansır. Burada fiyatın geç yansıması eski süt fiyatından alınmış olmasından kaynaklanıyor. Bunlarda bile artık süreler bir aya düşürülmüş durumda. 15 Haziran’dan sonra hemen hemen bütün eski ürünler bitmiş olur ve yeni fiyatlar yansımaya başlayacak” dedi.

Zamlardan önce sektörde bir hareketliliğin yaşandığını söyleyen Kazancıgil, fiyatların artmasıyla birlikte tonaj satışlarda düşüşlerin başladığını aktardı.

Kazancıgil, Satışlarda vadelerin daha 3 ayın altına düşmediğini vurgulayarak süper marketlere satışların 60 gün olarak yer aldığını ancak, bunun da 75 günü bulduğunu belirtti.

Son günlerde bazı süt ürünlerine takılan alarmlar konusunda da değinen Kazancıgil, alarm takılan o ürünlerde firmaların kendi reklamını yaptığını söyledi.

İlgili Haberler