Snapchat eskisi kadar popüler olmasa bile yine de şirket yatırım yapıyor. Artırılmış gerçeklik özelliğinin bu tarz uygulamalar için geliştirilmesi ise hayati önem taşıyor. Zira Snapchat artırılmış gerçekçiliğe yapacağı yatırımlar ile kullanıcı sayısını artırabilir. Son çeyrekte 7 milyon kullancıyı bünyesine ekleyen Snap, yine de rakipleri kadar popüler değil.
Facebook ve Instagram gibi şirketlerle kıyaslandığında aktif kullanıcı sayısının artışı düşük kalıyor. Snapchat’in özelliğinden esinlenilen Instagram Hikayeler özelliği ile Instagram’ın günlük kullanıcı sayısı 500 milyona kadar ulaştı diyebiliriz. Bu ise üç aylık dönemde 7 milyon kullanıcı artışıyla Snapchat için oldukça küçük bir rakam.
Ancak Snapchat CEO’su Evan Spiegel, her şeye rağmen AR alanında kendilerini hızla geliştirdiklerinin altını çiziyor. Hatta Spiegel’in paylaştığı verilere göre, uygulama içinde günlük aktif kullanıcılar ortalama 30 kez Snap AR ürünleriyle etkileşime giriyor. Snap AR ürünleriyse, kullanıcıların yüzlerine ya da çevrelerine uygulayabildikleri filtrelerden, maske filtrelerine ve sanal olarak yerleştirilen öğeleri içeriyor.
Bununla beraber filtrelerin yükselişte olduğu günümüzde, Snap geliştirici topluluğunun 600 binden fazla filtre yarattığını söylemekte fayda var. Ancak bu rakamları kıyaslayacak başka bir veri bulunmuyor. Zira Instagram’ın herkese sunduğu filtre geliştirme özelliği Spark AR ile kaç filtre sunuluyor bilinmiyor. Hatta yakın zaman önce bazı filtrelerin kaldıracağını söyleyen Spark AR, filtre tarafında net verilerin oluşmasını da engelliyor.
Ancak yine de AR geleceği ile Snapchat, kendisine bir vizyon belirlemiş gibi duruyor. Ağustos ayında piyasaya sürdüğü üçüncü nesil Spectacles gözlükleriyle, giyilebilir AR ürünlerinde 7 ila 10 yıl arasında adından söz ettirmek istiyor. Kasım ayında satışa sunulacak gözlükler için beklentiler oldukça yüksek.