Aceleye getirildiği tartışmaları süren 4+4+4 nedeniyle, ilköğretim okulları ilk ve orta diye ayrıldı. Ama yer sorunu yüzünden aynı binada hizmet vermek zorunda kalan okulların yöneticileri, henüz çoğu konunun nasıl uygulanacağını bilemiyor
İlköğretim okullarının ilk ve orta olarak ayrıştırılması ile yaşanmaya başlanan ve yöneticileri ne yapacağını bilemez hale getiren kargaşanın sürdüğüne dikkat çekildi. memurlar.net’te Ertuğrul Orhan’ın kaleme aldığı yazıda, şu sorunlara yer verildi:
l Okulların bütün resmi iş, tabela, mühür vs.’leri ayrıldı. Ama aynı binada hizmet verenlerde, okul aile birliği tek. l Stratejik planları 2010-2014 için beş yıllığına hazırlamıştık ki bütün emekler çöpe gitti. l İlköğretim Kurum Standartları, 8 yıla göre hazırlanmıştı. Bu konuda şimdilik hiçbir haber yok.
l Okul öğrenci meclislerine 6,7,8’den 1 başkan 4,5’den 1 başkan yardımcı ve her sınıf düzeyinden !’er öğrenci seçilirdi. Aynı binadaki okullarda 2 meclis mi seçilecek? l Öğrenci kurulları da aynı durumda.
2 okula tek yazı geliyor
l Gelen-giden evrak defter ve yazışma dosyaları da ayrılacak mı? Milli Eğitim’den tek resmi yazı geliyor. Aynı yazıyı 2 kere kaydetmenin mantığı var mı? l Köyde aynı binada normal eğitim yapan ilk ve ortaokullarda, öğretmen nöbet listesi ayrılacak mı? Milli bayramlar, belirli gün ve haftalar farklı farklı mı kutlanacak? l Okuldaki kurul ve komisyonlar ayrı ayrı mı seçilecek? l TKY çalışmalarında 1’er muhtar ve okul müdürü ile 2 tane OGYE mi olacak? l 5’lerde rehberlik yapılmayacağı açıklandı ama öğrenci kulüp çalışmalarına katılınıp katılınmayacağı belli değil.
İlköğretim kurumları yönetmeliğinin yamalı bohçaya döndüğüne işaret eden Orhan, “Bu yönetmelik, acilen yeniden yayımlanarak, sorunlar giderilmelidir” dedi.
Engelli adayların
incinen onuru
Milli Eğitim yetkililerinin, 2010’da görev verilenlerden verim alınamadığı gerekçesiyle yeni atama yapılmayacağını söylediği engelli öğretmen adayları, tam anlamıyla beyninden vurulmuşa döndü. Bu adaylardan biri olan Mustafa Karaca, kendilerine Bakanlık ilgililerince, engelli öğretmenlerin eğitim öğretim faaliyetlerini aksattığının ifade edildiğine dikkat çekip “Bu sözleri duymak, onurumuzu son derece incitti” diyerek, şöyle devam etti: “Biz öğretmen olma hedefiyle fakültelerimizi bitirdik. Bu hedefe ulaşıncaya kadar da engelli öğretmen adayları olarak mücadelemizi sürdüreceğiz.”