Apple bir kez daha en iyi marka ödülünü alarak, yedinci kez üst üste bu başarıya imza atmış oldu. Markaların finansal gücü bu sıralamada oldukça etkili olsa da, tek kriterin şirketlerin kasasındaki para olmadığını belirtmeliyiz.
Interbrand tarafından yapılan açıklamada markaların toplamda 10 farklı faktör üzerinden değerlendirildiği belirtildi. Bu faktörler: netlik, bağlılık, yönetişim, duyarlılık, ilgi, katılım, farklılaşma, tutarlılık, özgünlük ve varlık.
Apple geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda bu kriterlerden üçünden çok iyi puan aldı. Bunlardan ikisi geçtiğimiz yıl ile aynı: farklılaşma ve katılım. Ancak, bu yıl “tutarlılık” yerini yönetişim’e bıraktı.
– Apple
– Google
– Amazon
– Microsoft
– Coca-Cola
– Samsung
– Toyota
– Mercedes
– McDonalds
– Disney
100 markanın yer aldığı en iyi markalar listesine bu yıl sadece üç yeni marka dahil oldu. Bu markalar listeye 63’üncü sıradan giriş yapan Dell Technologies, 82’inci sıradan giriş yapan Uber ve 98’inci sıradan giriş yapan LinkedIn oldu.