Korona virüs salgını nedeniyle yaklaşık 700 bin kişinin yaşamını yitirdiği ABD’de ilginç bir reklam kampanyası düzenlendi.
"Wilmore Cenaze Evi"nin siyah kamyon reklamı, Charlotte şehir merkezindeki futbol taraftarlarına, Carolina Panthers''ın New Orleans Saints ile oynamasını izlemeye gidenlere “Aşı olmayın” mesajı verdi.
Bununla beraber, birçok işveren ve halk sağlığı yetkilisi, para ve ücretsiz yiyeceklerden lüks tatillere ve VIP Super Bowl biletlerine kadar her şeyi kullanarak daha fazla insanı korona virüse karşı aşılatmanın yollarını arıyor. Tamamen aşılanmış olanlar, toplam ABD nüfusunun sadece yüzde 54,7''sini oluşturuyor.
Fakat kentte bulunan BooneOakley reklam ajansı, geleneksel pazarlama stratejilerini terk etmeye ve meseleleri kendi ellerine almaya karar verdi.
GELENEKSEL REKLAMCILIK ARTIK İŞE YARAMIYOR
Ajans direktörü David Oakley CNN''e yaptığı açıklamada "Aslında Wilmore Cenaze Evi gerçekten yok. Geleneksel reklamcılığın artık ile yaramadığını hissettik. Sadece ''Aşı Yap'' veya ''Gidin Aşı Olun'' gibi mesajlar etkili değil. Durumu farklı bir perspektiften gören bir şey yapmak istedik” ifadelerini kullandı.
Öte yandan kamyonetin üzerideki web sitesini ziyaret edenler, korona virüs aşılarınının yapıldığı acil tıbbi bakım tesisi StarMed''e yönlendiriliyor.
Kuzey Carolina''da aşılama oranları ülke ortalamasının gerisinde olduğunu söyleyen Oakley, “Eyalette nüfusun kabaca yüzde 48,8’i tam olarak aşılandı. insanların aşı olmasını için bu kampanyayı yaptı Bu reklam panosu sayesinde bir kişi bile aşılansa bizim için büyük bir başarı” dedi.