Bloomberg'de yayınlanan bir rapora göre Google, YouTube'u Amazon ve Alibaba ile rekabet edecek bir alışveriş platformuna dönüştürmek için dünyanın en büyük video akış hizmeti sitesine değişiklikler ekliyor. Habere göre platform, içerik üreticilerinden video içerisindeki ürünleri etiketlemelerini istemeye başladı.
YouTube adına konuşan bir yetkili, Bloomberg'de yer alan haberlerin gerçekliğini doğrulayarak platformun bazı elektronik ticaret özelliklerini test ettiğini açıkladı.
ÜRÜN SATIŞI İÇİN UYGULAMA ENTEGRE EDİLDİ
Google, YouTube üzerinden ürün satışı için yaptığı testlerde çevrim içi mağaza sağlayıcısı Shopify'ı platforma entegre etti. YouTube'dan alışveriş özelliği sunulan bazı içerik oluşturucular, videolarda tanıttığı ürünleri videonun altında bulunan bir alana listelediler. İçerik oluşturucular, listede en fazla 12 ürün bulundurabildiler.
YouTube'un, kullanıcılar için açacağı bu özellik üzerinden, hem reklam hem de maddi gelir elde etmesi bekleniyor. Ayrıca kullanıcıların da YouTube üzerinden alacağı pay da kazançlarına eklenecek.