YouTube kapak fotoğrafı Thumbnail nedir, nasıl yapılır?

YouTube kapak fotoğrafı Thumbnail nedir, nasıl yapılır?

Youtuberlar içeriklerini yayınlamadan önce kapak fotoğrafı yaparlar. Bu kapak fotoğraflarına Thumbnail adı verilir. Peki Thumbnail nedir, nasıl yapılır? İşte detaylarıyla anlatımı...

YouTube''da yer alan küçük resim anlamına gelen thumbnail, pek çok izleyicinin video tercihi sırasında en çok dikkat ettiği alandır.

Nasıl ki iyi bir thumbnail videoya izleyici çekiyor; kötü bir thumbnail da belki muhteşem bir videonun izlenmesinin önüne geçebilir. Bu sebeple kapakların ilgi çekici olmasın tüm içerilerin kârına olacak. WebTekno''dan alınan bilgilere göre, Thumbnail nedir sorusundan başlayarak şu sorulara da cevap bulabileceksiniz:

- YouTube için thumbnail nasıl olmalı? 

- YouTube videosuna thumbnail ekleme nasıl yapılır?

- Thumbnail nasıl yapılır?

- Thumbnail yapabileceğiniz bazı internet sitesi önerileri:

- Canva

- Vista Create

- Adobe Creative Cloud Express

- Visme

- Thumbnail neden önemli?

- Thumbnail nedir?

Direkt olarak çevirmek gerekirse thumbnail, küçük resim demektir. Kapak resmi olarak da anılan thumbnail, videolar başta olmak üzere pek çok içeriği ilk tanımlayan görseldir. Özellikle sayısız videonun olduğu YouTube gibi platformlarda thumbnail son derece önemlidir. Benzer bir önem, Instagram paylaşımları başta olmak üzere tüm içeriklerde geçerlidir çünkü bir içeriğin kendini tanıttığı ilk alan sahip olduğu thumbnail görselidir.

YOUTUBE İÇİN THUMBNAİL NASIL OLMALI?

Gelelim yazımızın asıl konusu olan YouTube thumbnail meselesine. YouTube için en uygun thumbnail, 1280 x 720 piksel ve maksimum 2 MB boyutunda olmalıdır. Hadi diyelim olmadı, görsel genişliğinin en az 640 MB olmasına dikkat edin. Hazırlayacağınız thumbnail, videonuzun ana tanıtım malzemesi olacaktır.

Teknik detayları bir kenara bıraktığımız zaman bir thumbnail görselinin mutlaka ilgi çekici olması gerekiyor. Kapağı olduğu YouTube videosunu tam olarak anlatması son derece önemli. Thumbnail üzerinde bulunan yazılar okunur olmalı ve ilgi çekici fontlar ile renkler kullanılmalı. Yani kısaca thumbnail, videonuzun tabelasıdır ve her tabela, içeriği en iyi tanıtacak şekilde hazırlanmalıdır.

YOUTUBE VİDEOSUNA THUMBNAİL EKLEME NASIL YAPILIR?

Adım #1Buradan YouTube internet sitesini açın.

Adım #2: Oluştur butonuna tıklayın.

Adım #3: Video detaylarını belirleyin ve yükleme işlemini başlatın.

Adım #4: Küçük Resim sekmesini genişletin.

Adım #5: Küçük Resim Yükle yazısına tıklayın.

Adım #6: Hazırladığınız thumbnail görselini yükleyin.

ya da 

Adım #7Buradan YouTube Studio sayfasını açın.

Adım #8: İçerik seçeneğine tıklayın.

Adım #9: Thumbnail eklemek istediğiniz videoyu açın.

Adım #10: Küçük Resim sekmesini genişletin.

Adım #11: Küçük Resim Yükle yazısına tıklayın.

Adım #12: Hazırladığınız thumbnail görselini yükleyin.

Adım #13: Kaydet butonuna tıklayın.

Bir YouTube videosuna thumbnail eklemek için yukarıdaki adımları izlemeniz yeterli. İlk kez yüklediğiniz bir videoya thumbnail eklemek için ilk adımları, zaten yüklü olan bir videoya thumbnail eklemek için diğer adımları uygulayabilirsiniz. Canlı yayınlarınıza thumbnail eklemek için de ilk adımları uygulayabilirsiniz. 

THUMBNAİL NASIL YAPILIR?

Adobe Photoshop ve benzeri görüntü işleme yazılımlarını kullanarak içerikleriniz için gerekli thumbnail görselini oluşturabilirsiniz. Thumbnail boyutları, platforma göre değişiklik gösterebilir. Ancak konumuz YouTube olduğu için boyutlarımız belli. Neyse ki Photoshop bilmeyenlerin bile son derece kolay bir şekilde thumbnail oluşturabilecekleri internet siteleri var.

THUMBNAİL YAPABİLECEĞİNİZ BAZI İNTERNET SİTESİ ÖNERİLERİ:

- Canva

- Vista Create

- Adobe Creative Cloud Express

- Visme

HİÇ BİLMEYENLER BİLE USTA OLACAK: CANVA

Canva, görsel düzenleme ve grafik tasarım konusunda adını duyurmuş platformlardan bir tanesi. Canva üzerinden kendinize özel bir YouTube thumbnail görseli hazırlayabilirsiniz. Üstelik hesap oluşturmanıza bile gerek yok. Yalnızca internet sitesini açın ve thumbnail tasarım aracını başlatın. Araç yönlendirmeleri sayesinde ben hiç bu işlerden anlamam diyenler bile birkaç dakika içinde bir thumbnail tasarlayabilir. Canva internet sitesine buradan ulaşabilirsiniz. 

BİNLERCE HAZIR TASARIM DÜZENİ: VİSTA CREATE

Bilmeyenler bile thumbnail hazırlar demiştik ya, işte bunun en açık örneği Vista Create internet sitesi. Sitenin tasarım aracı o kadar başarılı ki kullanıcılarına 40 binden fazla hareketsiz tasarım düzeni ve 50 binden fazla premium tasarım düzeni sunuyor. Yapmanız gereken tek şey, tasarım aracını çalışmaktır. Aracın yönlendirmelerini takip ederek dakikalar içinde benzersiz bir thumbnail oluşturabilirsiniz. Vista Create internet sitesine buradan ulaşabilirsiniz. 

BENZERSİZ TASARIMLARA İMZA ATIN: ADOBE CREATİVE CLOUD EXPRESS

Adobe candır, gerisi heyecandır diyenler için buyrun Adobe Creative Cloud Express. Adobe tarafından geliştirilen bu araç üzerinden ücretsiz olarak YouTube videolarınız için thumbnail oluşturabilirsiniz. Ücretsiz bir Adobe hesabı oluşturduktan sonra sitede bulunan binlerce farklı tasarım taslağı üzerinden dilediğiniz özelleştirmeleri yaparak kendi thumbnail görselinizi oluşturabilirsiniz. Adobe Creative Cloud Express internet sitesine buradan ulaşabilirsiniz.

EN ÇOK TERCİH EDİLENLERDEN BİR TANESİ: VİSME

120’den fazla ülkede 10 milyondan fazla kişi tarafından tercih edilen bir platform olan Visme üzerinden YouTube videolarınız için ücretsiz olarak benzersiz thumbnail görselleri hazırlayabilirsiniz. Karşınıza çıkan hazır şablonlar arasından video içeriğinize en uygun olanı seçtikten sonra dilediğiniz gibi özelleştirebilirsiniz. Daha önce hiç tasarım yapmayanlar bile dakikalar içinde bir YouTube thumbnail görseli oluşturabilir. Visme internet sitesine buradan ulaşabilirsiniz. 

THUMBNAİL NEDEN ÖNEMLİ?

Bir kitabın kapağı, bir filmin afişi, saçımız, sakalımız, makyajımız, kıyafetimiz neden önemliyse bir içerik için de thumbnail aynı nedenle önemlidir. İster kabul edelim, ister etmeyelim hepimiz ilk düşüncelerimizi dış görünüşe bakarak oluşturuyoruz. Bir içeriğin dış görünüşü ise başlığı ve sahip olduğu thumbnail görselidir.

Daha önce hiçbir içerik tüketmediğiniz bir konuda YouTube araması yaptınız ve karşınıza sayısız seçenek çıktı. Elbette, ilk olarak başlığa bakar ve konuyla alakalı olduğundan emin olursunuz. İkinci bakacağınız yer ise o videonun thumbnail görselidir. Hiçbir kullanıcı, kötü kapak resmine sahip bir videoyu açmaz. Zaten niye açsın.

Günümüz dünyasında her konuda sayısız içerik seçeneğimiz var ve bu içeriklerden hangisini seçeceğimiz için en fazla birkaç saniye ayırıyoruz. O birkaç saniye içinde gözümüze hoş gelen ve ilgimizi çeken bir şey olmalı. İşte bu noktada devreye thumbnail giriyor ve izleyicilere, söz konusu videoyu izlerlerse pişman olmayacaklarını söylüyor. Elbette, thumbnail görselinin bile yanıltıcı olabileceğiniz hepimiz biliyoruz.

Anlaşıldığı üzere thumbnail, bir içeriğin kullanıcıya ulaşmasını sağlarken kullanabileceğiniz en etkili dikkat çekme yöntemlerinden bir tanesidir. Yanıltıcı kapak resimleri yapmaktan elbette sakınmak gerekiyor ancak reklam gibi düşünün. Kendi halinde, çok da özelliği olmayan bir ürünü bile iyi bir reklamla milyonların sevgilisi haline getirebilirsiniz. Önemli olan doğru bir içerik ile en dikkat çeken görseli hazırlamaktır.

İlgili Haberler