Gerek televizyon dünyasının olsun, gerekse toplumun bazı kesimleri üzerinde etkili gazetecilerin olsun, sosyal medya hesapları var. Artık televizyon ya da gazetede olduğu gibi sosyal medyada da bir ürünün reklamını yapmak mümkün, hatta daha etkili. Bu işten dünyanın parasını kazanan isimler var. Televizyonda yayınlanan dizi ya da yarışmalara, eğer içinde bir ürünün adı ya da gö- rüntüsü geçiyorsa “Ürün yerleştirme” ibaresi konulması zorunlu. Ancak sosyal medyada bu zorunluluk yok. Bir ürünü istediğiniz gibi övebilirsiniz. Bunu günlük hayatınızın bir parçasıymış gibi gösterebilir, takipçilerinize tavsiye edebilirsiniz. Takipçiniz, bunu sizin belli bir çıkar karşılığında mı, yoksa doğal olarak, içinizden geldiği için mi yaptığınızı anlamaz. Topluma mal olmuş kişiler için böyle bir riski almaya değer mi, kişi bunu kendi sorgulamalı. Sorgulanması gereken bir başka şey ise, bunun etik olup olmadığı.