Delivery Hero CEO’su Niklas Oestberg, verdiği bir söyleşide, Berlin merkezli şirketin, son dönemde girdiği altı kentten çıkacağını ve yeni inovasyonların denenmesi amacıyla bu kentlerdeki merkezlerinde küçük birimler bırakacağını kaydetti. Bu karar, şirketin lokal faaliyetlerini Hollandalı rakibi Just Eat Takeaway.com NV’ye satmasından yaklaşık 3 yıl sonra, Mayıs ayında kendi ülkesine tekrar gireceğini duyurmasının ardından bir geri dönüşü işaret ediyor.
Oestberg, şirketin Japonya’daki faaliyetinin geçen Eylül’de başladığını ve bir süre sonra ülkede orta ölçekli bir rekabetçi şirket haline geldiğini kaydetti. Oestberg ayrıca, bu ülkedeki faaliyetin satılabileceğini ya da söz konusu birimin kapatılabileceğini sözlerine ekledi.
Çarşamba günü yapılan açıklamaya göre, şirket Japonya’daki birimini 2022 yılının ilk çeyreğinde elden çıkarmayı planlıyor.
Oestberg, “Birçok yerde birçok fırsat görüyoruz. Almanya ve Japonya’dan görebileceğimiz getiriler bizi bu fırsatlara yatırım yapmamız konusunda biraz sınırlıyor ve bu birimleri açmamızdan bu yana açıkça çok şey değişti” dedi