TeknolojiOku''dan alınan bilgilere göre; beygir gücünün altın çağını yaşadığımız bu günlerde özellikle elektrikli araç piyasası genişledikçe ve petrol fiyatları tavan yaptıkça, artık bu arabaları bulmak bile zorlaşıyor.
İŞTE O OTOMOBİLLER:
1. DODGE CHALLENGER SRT SUPER STOCK
Beygir gücü savaşlarında hiçbir firma beygir gücünü demokratikleştirmek için Dodge kadar bir şeyler yapmadı. Dodge, 707 beygir gücündeki Hellcat modelini ve arabayı maksimum sürüklenme kat sayısı için hızlı bir şekilde modifiye etmek adına bazı parçalar sunduğu bu modeli piyasaya sürdüğünde, araba dünyası resmen sevindi.
807 hp ile Dodge Challenger SRT Super Stock''u 86.230 $ (1.415.000 ₺) karşılığında alabilirsiniz. 3,25 saniyede 100 km hıza ulaşacak ve fabrika çıkışlı olarak 400 metreyi sadece 10.5 saniyede tamamlayabiliyor. Özel lastikleri, sınırlı kaymalı bir diferansiyel, arkada yer alan ve kalkış için ağırlığın arkaya aktarılmasına yardımcı olmak üzere tasarlanmış bir Bilstein uyarlanabilir süspansiyon düzeni gibi özellikler standarttır.
2. FORD MUSTANG SHELBY GT500
Avrupalıların bir zamanlar yarışlarda "Köşeden dönemez!" diye haykırdığı bir otomobil. Düz bir çizgide yarışmak değilde daha kıvrımlı yollara hakim olmak istiyorsanız, cevap kesinlikle 76.555 dolarlık (1.243.000 ₺) Shelby GT500. 5,2 litrelik süper şarjlı V8''i tam 760 beygir gücünde, bu da yirmi yıl önce NASCAR''da yarışan araçların gücü ile aynı.
Ancak Shelby GT500, yalnızca sola döndüğünüz parkurlar için tasarlanmamıştır. Yolda veya düz bir pistte herhangi bir Alman muadili ile kendine ait has bir şekilde tasarlandı. Bu araç birinci sınıf Mustang spor otomobilini yepyeni bir vahşilik seviyesine taşıyor.
3. RAM 1500TRX
Ford, GT500''den Predator V8 motorunu F-150 Raptor''a yerleştirmeyi planlıyor, ancak o zamana kadar, 70.000 (1.136.000 ₺) dolar fiyatı ve 702 hp gücü ile Ram 1500 TRX''le yetinmek zorunda kalacaksınız. Challenger SRT modellerindeki 6.2 litrelik süper şarjlı Hemi V8 motorunu kullanıyor ancak TRX daha çok off-road''a güç veriyor. TRX, 4.5 saniyede 100 km hıza çıkıyor ve burada 2.92 ton ağırlığındaki bir kamyondan bahsettiğimizi unutmayalım.
TRX sadece bir kamyonla hızlı gitmekle ilgilenmiyor. Bu araçla çölde hızla gidebilirsiniz. Araba bu amaçla, TRX için özel olarak geliştirilmiş Bilstein Black Hawk e2 uyarlanabilir performans şoklarına sahip. Süspansiyonun özelliklerinden biri, kamyonun engebeli zeminde 160 km''nin üzerinde rahatça çalışabilmesi için yeterli ısıyı dağıtabilmesidir.
4. DODGE DURANGO SRT HELLCAT
Hiçbir şey, devasa bir güce sahip bir SUV kadar sokakta araba kullanmak kadar eğlenceli olamaz. Bu araç, 641 hp''lik bir Lamborghini Urus''a veya 697 hp''lik bir Aston Martin DBX707''ye göre daha güçlü bir otomobil. Durango şu anda Dodge''un en kötü adlandırılmış aracı ve Hyundai veya Toyota''nın segment rekabetine kıyasla biraz daha sönük bir modeli.
SRT Hellcat versiyonunu ise 710 beygirlik gücü ve 3,6 saniyede 100 km hıza çıkma yeteneği ile sürmeyi daha da eğlenceli kılıyor. 80.995 dolarlık (1.314.000 ₺) değeriyle size SUV''la 3.94 ton ile nasıl hız yapılır öğretiyor.
5. FERRARİ 812 COMPETİZİONE
Ferrari''nin competizione''si, elektriğe geçmeden önce beygir gücü zirvesine ulaşmanın bir başka harika örneği olan bir model. Ferrari''nin 6.5 litrelik v12''si 9.000 rpm''ye kadar çıkıyor ve yolda 819 hp''lik güç üretiyor. Elbette, bir srt charger, ferrari''nin 583.000 $''lık (9.569.767 ₺) fiyat etiketinin daha altıda size 800 beygirlik gücü sağlayacaktır.
Ancak, elektrik devrimi gerçekleşmeden önce, Ferrari stiline sahip bir V12 motorlu otomobile binmek için son şansınız olabilir. Bağımsız testlere göre, 812 Competizione 2,8 saniyede 100 km hıza ulaşıyor.
6. KOENİGSEGG JESKO
1000 beygirlik sadece benzinli bir motoru, genel olarak açıklarsak, hızlanma sırasındaki boşluğu doldurmak için hibrit bir aktarma organına sahip bu modeli listeye ekleyebiliriz. Koenigsegg hibrite yöneliyor, sadece gazlı güç aktarma organı için yeni bir modeli var. Jesko, Koenigsegg Agera''nın geliştirilmiş hali, 5.0 litrelik çift turbo şarjlı V8 motor, hibrit gazıyla 1.280 beygir güç üretirken, E85 yakıtıyla 1.600 beygirlik şaşırtıcı bir güç üretiyor.
Jesko, dünyanın en hafif V8 krank milini ve bir sonraki seviye olan dokuz vitesli çok debriyajlı şanzımanı kullanarak aracı 2,5 saniyede 100 km hıza çıkartırken, yaklaşık 480 km''lik maksimum hız sunuyor. Koenigsegg''e göre, piste yönelik Jesko''da üretilen yere basma kuvveti, 480 km''lik hız bariyerini aşmasını engelliyor.
Bu nedenle, Jesko "Absolut" olarak adlandırılan ve "yüksek hızda stabiliteyi artırırken sürtünmeyi veya çevredeki türbülansı azaltmak için" değiştirilmiş aero tasarımı sunuyor. "Standart" Jesko ise şimdi Jesko Attack olarak adlandırılıyor.
7. BUGATTİ CHİRON SUPER SPORT
3,9 milyon dolarlık (63.268.569 ₺) Bugatti Chiron Super Sport''u gündeme getirmeden önce en yüksek beygir gücü hakkında konuşalım. Pek çok düzeyde, 1.577 beygir gücü üreten 8.0 litrelik dört turbo şarjlı W16 motorla çalışıyor. Esasen, 480 km hız bariyerini aşan bu Bugatti, elektrikli bir aracın uzun süre karşılayamayacağı hız bariyerine dayanabiliyor.
Bugatti Chiron aynı zamanda yeni araba lastik teknolojisinin şu anda nelerle başa çıkabileceğini tüm detayları ile gösteriyor. Bu nedenle Chiron arabaları fabrikadan sınırlı sayıda çıkıyor.
Artık en yüksek hız adına sınırlayıcı bir faktör olmadığı için daha fazla güç bir arabanın daha hızlı gitmesini sağlamıyor. Örnek 6.sıradaki Koenigsegg (1.600 hp) Chiron ise 1.577 hp. Koenigsegg ilerleyen zamanlarda, Chiron''un 482.773 km / saat rekorunu kırarsa, muhtemelen yeni rekorun sahibi olacak.
Chiron şu anda dünyanın en hızlı otomobili konumunda ve sizi benzinin gücünün iliklerinize kadar girmesini sağlayabilecek bir hız sunuyor.