ZF Friedrichshafen, dünya çapında otomobil ve ticari araçlar için aktarma organları ve şasi teknolojisi tedarikçisi olarak önemli bir konumda bulunuyor.
Şirketin 31 ülkede çok sayıda tesisinin olmasına rağmen, artan elektrikle çalışan araçların piyasaya sürülmesiyle birlikte şanzıman talebinde düşüş gözlemliyor.
Bu nedenle şirket, üretimini Türkiye’ye kaydırarak AB bürokrasisinden ve yüksek maliyetlerden kaçınmayı hedefliyor. Türkiye’nin ucuz işgücü ve Avrupa kıtasına yakınlığı da yatırımı cazip kılıyor.
Almanya’da 54 bin çalışanı bulunan ZF Friedrichshafen, tasarruf tedbirleri çerçevesinde 12 bin çalışanının iş güvencesi konusunda endişelerini dile getiriyor.
Basın açıklaması:
Son günlerde bazı medya kuruluşlarında ZF’nin siyasi ve ekonomik koşullar nedeniyle, üretimini Türkiye’ye kaydırma kararı aldığı yönünde haberler yer almıştır. Bu bilgiler yanlıştır.
ZF Grubu, Türkiye’de dört lokasyonda 2.000 kişiye istihdam sağlamaktadır. Türkiye’deki faaliyetlerimize, Türk ekonomisine ve istihdamına katkılarımıza değer veriyoruz.
Ancak ZF’nin operasyonlarını Almanya’dan Türkiye’ye taşımak gibi bir planı yoktur.
“ZF’nin Avrupa dışındaki potansiyel yatırımlarına ilişkin yanıtlarının yanlış yorumlanmasına” dayanan haberlerin dikkate alınmamasını rica ediyoruz.
Bu açıklamanın, durumu açıklığa kavuşturacağını umuyoruz.