"Üniversiteliler ve E-ticaret" araştırması üniversite öğrencilerinin online alışveriş tercihlerini açıkladı. Araştırma sonuçlarına göre, üniversite öğrencileri internet üzerinden yaptıkları alışverişlerde sırasıyla en çok giyim ürünleri, ayakkabı, kitap, kişisel bakım ürünleri ile hediyelik eşya, cep telefonu, etkinlik bileti ve spor malzemelerini tercih ediyor. Sabancı Topluluğu'nun online alışveriş platformu kliksa.com, bağımsız araştırma kuruluşu DORinsight'a yaptırdığı "Üniversiteliler ve E-ticaret" araştırması kapsamında üniversite öğrencilerinin online alışveriş tercihlerini açıkladı.
SİPARİŞ GECE VERİLİYOR
İnternetten alışveriş yaparken öncelikle uygun fiyat faktörünü ve markaların düzenledikleri kampanyaları göz önünde bulundurduklarını belirten üniversite öğrencileri, interneti en çok 21:00-01:00 saatleri arasında kullanıyor. 18-24 yaş aralığındaki üniversiteli gençlerin internet kullanımı ve online alışveriş alışkanlıklarını anlamaya yönelik gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin online alışveriş için ağırlıklı olarak tercih ettiği günler ise Cumartesi ve Pazar. Araştırmayla ilgili bilgi veren Kliksa Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan; "Anne ve babaların ardından, bu kez de üniversite öğrencilerinin online alışveriş alışkanlıklarını araştırarak, geleceği şekillendirecek genç kitlenin tercihlerindeki benzer yanlarının ve farklılıkların neler olduğunu gördük. Aynı zamanda araştırma sonucunda online alışverişin Türkiye genelinde üniversite öğrencilerinin hayatlarının bir parçası haline geldiğini de gözlemledik. Özellikle Y kuşağının e-ticarette büyük rol oynayacağına inanıyorum; hem tüketici hem de potansiyel çalışan olarak" dedi.