Mühendislik tarihinde, uçakların en verimli şekilde çalışması için yakıtın farklı yerlerde depolandığı pek çok deneme yapıldı.
Sonuç olarak, kanatların içindeki depoların en verimli olduğu anlaşıldı.
Kanatlar, hava akımından kaynaklanan kuvvetlere maruz kaldığı için, bazen istenmeyen titreşimlere sebep olabilir.
Bu titreşimler o kadar şiddetli olabilir ki, kanatların zarar görmesine hatta kırılmasına yol açabilir.
Kanat içindeki yakıt tankları, bu titreşimleri azaltarak kanatlara ekstra dayanıklılık kazandırdığı bildirildi.
Ayrıca, uçuş sırasında ağırlık merkezinin sabit kalmasına yardımcı olduğunu altı çizildi.
Yakıt, uçağın ön veya arka kısmında depolansa idi, yakıt azaldıkça uçağın dengesi bozulabilirdi.
Bu nedenle, uçuş sırasında öncelikle merkez tanktaki yakıt tüketilir ve ardından kanatlardaki yakıt kullanılır.
Kanatlarda yakıt depolamak, uçağın daha fazla yolcu veya kargo taşımasına olanak tanındığı bildirildi.
Ayrıca, acil durumlarda yakıtın gövdeden uzakta olması daha güvenli olduğunun altı çizildi.
Kanatlar, uçağı havada tutan kaldırma kuvvetini sağlar ve bu kuvvet, kanatlara ek bir yük bindirir.
Kanat içindeki yakıt, bu ek yükü hafifletir ve motorların kanat altına monte edilmesi de stresi azaltıldığının altı çizildi.
Sonuç olarak, uçak kanatları, uçuşun yanı sıra yakıt depolama için de ideal bir yerdir ve bu tasarım, uçakların daha verimli ve güvenli olmasını sağladığı vurgulandı.