Üç yıl önce 116 milyon lira kâr etmişti: Dudak uçuklatan zarar

Üç yıl önce 116 milyon lira kâr etmişti: Dudak uçuklatan zarar

Türkiye Varlık Fonu’na devredilen kurumlar arasında yer alan Çaykur, fona devredildiği 2017 yılından 2019 yılına kadar toplam bir milyar 151 milyon lira zarar etti. Çaykur, fona devredilmeden önce ise 116 milyon lira kâr etmişti.

Türkiye Varlık Fonu’na devredildikten sonra ciddi şekilde zarar eden Çaykur, 2019 yılında da zarar etmeye devam etti. 2014 yılından fona devredildiği 2017 yılına kadar 116 milyon lira kâr eden Çaykur, 2019 yılına kadar ise bir milyar 151 milyon lira zarar etti.

DEVREDİLDİKTEN SONRA ZARAR ETMEYE BAŞLADI 

Birgün'den Nurcan Gökdemir'in haberine göre; ÇAYKUR, 2014’ten TVF’ye devredildiği 2017’ye kadar 116 milyon lira kar etti. Başkanlığını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı fona devredildikten sonra Karadeniz ekonomisinin en önemli kurumlarından olan ÇAYKUR görülmemiş büyüklükte zarar etmeye başladı. 1992 yılından 2017’ye kadar 486 milyon liralık zararı olan kurumun, sadece son üç yıldaki zararı bunun üç katına ulaştı. 2018 yılındaki 657 milyon liranın geçmiş yıl zararına eklenmesi sonucunda 2019 yılına devreden geçmiş yıl zarar tutarı 1 milyar 151 milyon lira oldu.

ALACAK 842 MİLYON TL

Kurumun ticari alacaklar hesabı 2018 yılına göre 322 milyon TL arttı. 2018 yılında 519 milyon TL olan alacak tutarı geçen yılın sonunda 842 milyon TL olarak gerçekleşti. Rapora göre, ÇAYKUR’un bankalara olan kredi borçları 2019 sonunda 3 milyar 498 milyon liraya çıktı. 2018 yılında 2 milyar lira olan banka kredileri bir yılda 1 milyar 442 milyon lira arttı. Ticari borçlar 6 milyon 751 bin lira artışla 19 milyon 294 bin lira oldu. Kurumun 2019 yılı dönem sonu itibarıyla satıcı firmalara 14 milyon 451 bin TL borcu bulunuyor. Bu borcun 13 milyon 962 bin TL’si büyük reklam kampanyalarıyla tanıtılan ancak hedeflenen pazar payına ulaşamayan DİDİ isimli soğuk çaydan kaynaklandı.

REKLAMA 36 MİLYON

Dünyanın en çok çay tüketen ülkesi olan Türkiye’de çay satabilmek için kurum, 36 milyon 367 bin TL’lik reklam yaptı. Fuar, festival gibi etkinliklere harcanan tutar ise 896 milyon TL oldu. 395 milyon TL faiz ödendi

ÇAYKUR’UN 2019 YILINDA BANKALARA ÖDEDİĞİ FAİZ MİKTARLARI:

* Ziraat Bankası…. 125 milyon lira

* Vakıflar Bankası.... 88 milyon lira

* Halk Bankası…. 53 milyon lira

REKLAM GİDERLERİ NEREDE KULLANILDI?

* Spor klüpleri, salonları ve stadyum… 18 milyon

* Televizyon ve radyolar… 9 milyon 907 bin

* Çay, şemsiye, kupa vb.… 5 milyon 849 bin

İlgili Haberler