Twitter’da takipçisini artırmak isteyenlere 10 önemli ipucu (04 Kasım 2014)

Twitter’da takipçisini artırmak isteyenlere 10 önemli ipucu (04 Kasım 2014)

Daha büyük bir Twitter topluluğu oluşturmak pek çok pazarlamacının, blog yazarının veya reklamcının hedefidir. Bunu 140 karaktere sığdırarak başarmak ise en büyük zorluk

İşte Twitter’da daha etkin olmanın 10 ipucu:

1- Beklentiler oluşturun: Yeni bir ürün için beklenti oluşturmak Twitter’da size taze içerik olabileceği gibi gösterilen ilgiyi de arttırır. Eğer kullanıcılar yakında işleriyle alakalı faydalı bilgiler vereceğiniz düşüncesine kapılırlarsa sayfanızı daha çok ziyaret edeceklerdir. Bu taktiği “bu haftaki sürpriz hakkında ufak bir ipucu” gibi tweetler ile kullanın. Sürprizin tadını kaçırmayacak şekilde detay vererek kullanıcıları heyecanlı tutmaya devam edin.

2- Dışarı çıkıp etkinliklerden tweet atın: Endüstrinizdeki insanlar sizin pek çok etkinliğe düzenli bir şekilde katıldığınızı fark ettiklerinde sizin endüstride sözü geçen bir kişi olduğunuzu düşüneceklerdir. Yapamıyorsanız etkinliklere gidenlerin konuşmalarına katılın, Twitter herkesin konuşabildiği sosyal bir mekandır.

3- Güçlü arkadaşlar edinin: Viral pazarlamanın büyük bir kısmı büyük yerlerde arkadaşlara sahip olmaktır. Bir kampanyanın viral olması için geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmak gerekir ve bu iş için 25 takipçi yetmeyecektir. Dolayısıyla endüstrinizde takipçisi bol olan kişiler ile ilişki kurmanız gerekir.

4- ’Sosyal ispat’kavramının gücünü öğrenin: ’Kullanıcı kullanıcıyı çeker’olarak da kısaltabileceğimiz bu kavram, daha çok takipçiniz olduğunda insanların sizi takip edilmeye değer biri olarak algılayıp daha kolay takip edeceklerini açıklar.

5- Sadece en iyi tweetleriniz için tanıtım parası ödeyin: Twitter’ın ’sponsporlu tweetler’hizmeti için para öderken en iyi tweetinizi seçin. Sadece basit bir blog gönderisini sponsorlu tweet olarak belirlemeniz çok işe yaramayacaktır. Bir sonraki büyük indiriminizi, etkinliğinizi veya hediyelerinizi öne çıkarmalısınız.

6- En iyi içeriğinizi tekrar tekrar gönderin: Bu elbette spam şeklinde olmamalı. En iyi videolarınızı, indirimlerinizi ve etkinliklerinizi farklı açılardan paylaşarak kaçırmış olabilenlere veya farklı zaman diliminde bulunanlara ulaştırmaya çalışın.

7- Twitter’a özel içerik: Twitter kullanıcıları için değer yaratmanın bir başka yolu da bu. Sonuçta insanlar Facebook veya web sitenizde yer alan içerikler, fırsatlar için kimse bir daha Twitter hesabınızı takip etme zahmetine girmez. Paylaşımlarınızın Twitter’a özel olduğunu belirterek onları şımartmak istediğinizi kullanıcılarınıza söylemeyi unutmayın.

8- ’Flock to Unlock’kampanyalarını kullanın: Bu çok yeni bir taktik olmasa da hala geçerliliğini koruyor. ’x tane re-tweet geldiğinde şu olacak’tarzda paylaşımlar yaparak içeriğinizin viral olmasını sağlayabilirsiniz.

9- Başkalarının içeriğini de tweetleyin: Her Twitter pazarlamacısının bildiği bir kural vardır: yüzde 80 oranda başkalarının içeriği, yüzde 20 orada da kendi içeriğiniz paylaşılmalıdır. Gerçek dünyada da kimse sadece kendi hakkında konuşanları sevmez. Bir Twitter hesabından@işareti yardımıyla bahsederek içeriğini kendi kullanıcılarınıza yollayın. Belki o hesap da sizin bu tweetinizi retweetleyerek beklediğinizden fazla fayda sağlaybilir!

10- Twitter detaylı aramasını kullanın: Twitter’ın detaylı arama kısmı konuşacak doğru insanı bulma işini ciddiye alanlar için tasarlanmıştır. Sadece ’trending topic’leri takip etmeyi bırakıp bu aracı kullanarak doğru insanlara ulaşabilirsiniz.