ShiftDelete''de yer alan habere göre; Twitter, logosunda uçan kuş bulunan VV Technology şirketine engel oldu. Singapur merkezli VV Technology logoyu Aralık 2018’den beri geliştirmekte olduğu, çevrim içi alışveriş ve yemek teslimatı gibi birçok ürün ve hizmeti bünyesinde barındıran mobil uygulamada kullanacaktı.
Yetkililer Twitter’ı haklı buldu
Singapurlu yetkililer, uzun zamandır devam eden davayı Twitter’ın lehine sonuçlandırdı. Her iki markanın logosundaki uçan kuşun da yan profilden çekilmesi ve gözlerinin olmamasına vurgu yapılarak, tüketicilerin kafasında karışıklığa yol açabileceği belirtildi ve logoların görsel olarak birbirine benzediğine karar verildi.
Kararda ayrıca tüketicilerin, VV Technology’nin logosunu sanki Twitter’ın bir çeşit uzantısı gibi algılayabilecekleri ve böylece her iki marka arasında ekonomik bir bağlantı olduğu zannedileceğinin altı çizilirken; firma buna itiraz edip iki logonun birbiriyle karıştırılmayacağını söylese de, yetkilileri ikna etmeyi başaramadı.
Şu anda VV Technology, logoyu web sayfasında ve sosyal medya hesaplarında kullanabiliyor. Ancak mobil uygulama için ticari hale getiremediğinden, burada kullanamayacak.
Benzer bir olay geçtiğimiz sene, insanların yeni yemek tarifi keşfedebilecekleri Prepear uygulamasının başına da gelmişti. Super Healthy Kids girişiminin bir parçası olan uygulamaya, logosunda armut bulunduğu gerekçesiyle Apple dava açmıştı ve meyve bazlı bir logonun kendilerininkiyle karıştırılabileceğini iddia etmişti.