TeknolojiOku''dan alınan bilgilere göre; Disney, ABD''de, abonesi başına 6,01 dolar olan ücreti gelirini arttırdı ve 6,32 dolara yükseltti.
Disney, bunun “perakende fiyatlarındaki artış ve toptan abonelerin daha düşük bir karışımı” sayesinde olduğunu söyledi. Netflix''in yaptığı gibi fiyatların artırılması da abone büyümesini durdurabilir.
Tüm bunlar, Disney''in neden reklam destekli yeni bir sistem oluşturmaya çalıştığını açıkça ortaya koyuyor.
İlginç olan şu ki buna rağmen Disney kazancının üstünde bir gelir elde ediyor. Şirket, içeriği kendi yayın hizmetlerinde kullanmak isteyen bir müşterinin film ve televizyon içeriği lisans sözleşmesini erken bitirmek için bir milyar dolar gelirden vazgeçmesine rağmen gelir artışının gerçekleştiğini belirtiyor.
Rapor, bu anlaşmanın Disney''in hangi müşterileriyle olduğunu belirtmiyor, ancak şirket Disney Plus''a bir şekilde Disney’e bir darbe vurmak istemiş gibi görünüyor. Variety ve The Hollywood Reporter bunun, Mart ayında aniden Disney Plus''a taşınan Netflix''teki Marvel şovlarıyla ilgili olabileceğini söylüyor.
Disney, anlaşmayla ilgili ayrıntı taleplerine ise henüz bir yanıt vermiş değil.