Türk Telekom AKM içindeki salona sponsor olup adını verdi. Oldu olacak diğer salonların adı da tarım kooperatif marketi salonu olsun

Türk Telekom AKM içindeki salona sponsor olup adını verdi. Oldu olacak diğer salonların adı da tarım kooperatif marketi salonu olsun

Dünyaca ünlü piyanist Fazıl Say, Atatürk Kültür Merkezi’ndeki (AKM) opera binasının isminin sponsorluk anlaşması sonrası 'Türk Telekom Opera Salonu' olarak değiştirilmesine tepki gösterdi.

Atatürk Kültür Merkezi’ndeki (AKM) opera binasının isminin sponsorluk anlaşması sonrası Türk Telekom Opera Salonu olarak değiştirilmesi dünyaca ünlü piyanist Fazıl Say’ın tepkisini çekti.

Say, sosyal medya hesabından şu açıklamayı yaptı:

“İstanbul AKM’nin büyük salonunun adı değişmiş. ‘Türk Telekom Opera Salonu‘ olmuş. Duyar duymaz ‘ah‘ dedim. Ah çünkü. Niyet Atatürk adını mı daha az görünür yapma niyetidir bilmiyorum, böyle bir polemiğe de hakikaten girmek istemiyorum. Değilse bile sanat yapılan bir yerin adı Telekom filan olmamalı kardeşim. Ah yani. Anladık sponsor olmuş. Çok iyi etmiş. Sanata destek verenler sağ olsunlar, buradan teşekkürlerimi ben de ileteyim ancak naçizane önerilerim de var, dinlerlerse, sponsor olmanın hassas duruşunu ve çelebiliğini de almak lazım, bizde bu bir türlü olamıyor. Firma adları kültür sanatın ve özel kurumlarının üstünde, önünde, arkasında her yerinde yer alıyor, halbuki arka planında yer almak ne kadar daha büyüklük değil mi?

Bak; ‘Aşk‘ olabilir mesela değil mi? Arkasında kimin desteği olduğunu da biliyor olur oraya gelen herkes ve kat kat takdir eder, merak etmesinler… En azından düşündürtelim… Sadece Telekom’u değil”

NE OLMUŞTU?

Geçen hafta Kültür ve Turizm Bakanlığı ile imzalanan sözleşmeyle Türk Telekom’un 2 bin 40 kişi kapasiteli opera binasının isim sponsoru olduğu duyurulmuştu. Sözleşmeyle AKM’nin ‘teknik, sanatsal ve kültürel yönetiminin uluslararası standartlara göre yürütülmesinin‘ amaçlandığı belirtilmişti.

İlgili Haberler