Türk halkını kim fakirleştirdi. Halkın alım gücü düştü. AVM’lerde satışlar pandemi dönemini yakalayamadı

Türk halkını kim fakirleştirdi. Halkın alım gücü düştü. AVM’lerde satışlar pandemi dönemini yakalayamadı

Türkiye’de salgının etkisini yitirmesiyle artan turist girişleri ve turizm gelirlerinin de artması sonucunda perakende sektöründe salgın öncesindeki seviyeyi yakalandı. Ancak, cirolara rağmen satış adetleri 2019’u yakalayamadı.

Yabancı markalarda salgın öncesine göre ikiye katlanarak yüzde 50’ye ulaşan yabancı alışveriş oranı, yerli markalarda ise yüzde 30’ları buldu. Turist yoğun bölgelerde bu oran çok daha yüksek seviyelerde seyrediyor. Sektör temsilcileri, bu oranın yaza doğru artarak devam edeceğini ancak yine de sayı bakımından 2019’u yakalayamayacağını dile getirdi.

YERLİ VE YABANCI ALIŞVERİŞİ DENGESİ BOZULDU

Artan enflasyon sonucunda vatandaşın alım gücünün her geçen gün daha da düşmesiyle esnaf ve üreticiler turistin yolunu gözler oldu.

Alışveriş merkezlerinde turistlerin yoğunlukta olduğu görülürken Türk vatandaşların alım gücünün azalması sebebiyle alışverişte görülmediği aktarıldı. Yerli ve yabancı alışverişindeki dengeler altüst oldu.

TURİST SAYISI ARTTI

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Türkiye''den çıkış yapan ziyaretçi sayısı bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 148,1 artarak 6 milyon 451 bin 657 kişi oldu. Benzer artışlar harcamalarda da kendini gösterdi. Yine ilk çeyrekte turist harcaması geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 122,4 artarak 5 milyar 454 milyon dolara yükseldi. Harcamanın önemli bir kısmı ise perakende sektöründe gerçekleşti. Giyim ve ayakkabı harcaması 880 milyon dolara ulaşarak tüm zamanların rekorunu kırarken söz konusu rekor yeme-içme sektöründe ise 1 milyar 170 milyon dolar ile geldi.

İlgili Haberler