Ciddi bir emek ve maliyetle kotarılan dizi ilk bölümünde beklenenin üzerinde bir izleyici kitlesini ekran başına çekmeyi başardı. Tüm izleyicide o anda televizyonu açık olan her 100 kişiden 13’ü bu diziyi seyrederken, bu oran AB Grubu’nda yüzde 21’lere ulaştı ve dizi birinci sıraya yerleşerek hem TRT’nin, hem yapımcısının yüzünü güldürdü. “Diriliş / Ertuğrul”un bir başka başarısı da, sosyal medyada kendinden söz ettirmeyi başarmasıydı.
Bir dizinin geleceğinin parlak olup olmadığının kıstası biraz da üzerinde konuşulmaya, tartışılmaya açık olmasıdır. “Diriliş / Ertuğrul”un sosyal medyada gün birinciliğini alması bu açıdan önemli. Bu sonuç, TRT için de bir veri olmalı. Başarı, taklitle değil, özgün işlerle gelir!