DonanımHaber''den Yusuf Aktaş''ın haberine göre Trendyol bugün düzenlediği basın toplantısında şirketin gelecek hedeflerini açıkladı. Trendyol CEO’su Çağlayan Çetin, şirketin hem Borsa İstanbul’da (BIST) hem de yabancı borsalarda halka arzını planladıklarını söyledi.
New York veya Londra borsasında halka arz olacak
Halka arz öncesinde yurt dışında büyümeyi hedefliyor. Firma, halka arza açıldığı dönemde cironun üçte birinin ihracattan geldiğini görmeyi hedefliyor. Trendyol CEO’su Çağlayan Çetin’e göre bu hedefe 2024-2024 yıllarında ulaşılabilir. Halka arzda ikili arz hedefleniyor. Borsa İstanbul’un yanı sıra New York veya Londra borsasında halka arz planlanıyor.
Avrupa ve Orta Doğu''ya depolar kurulacak
Trendyol’un Avrupa’da ve Orta Doğu’da yaygınlaşması amaçlanıyor. Bu pazarlardaki gelirlerini artırmak için Türkiye’de üretilen ürünler buralara ulaştırılacak. Yurt dışına hızlı teslimat için depolar kurulacak. 2021’de Trendyol üzerinden ihracat hacmi 265 milyon dolar olarak gerçekleşti. 2023 yılında 1 milyar dolarlık e-ihracat hacmi hedefleniyor.
5 milyar dolarlık yatırım yapacak
Ayrıştırma depoları yatırımlarıyla ilk aşamada Avrupa''nın mümkün olduğu kadar göbeğinde olmak istediklerini belirten Çetin, şunları kaydetti:
"Türk üreticileri için Avrupa ve Orta Doğu ile beraber 500 milyonluk yeni bir pazar var. İhracat yapıyoruz ama oradaki marka ve toptancılara. Biz üreticileri direkt 500 milyon müşteriyle buluşturacağız. Almanya''daki müşteri, oradaki Trendyol aplikasyonundan girip ürününü satın alabiliyor. Almanca ve Arapça gibi lokal diller de entegre edilecek. Bunların da altyapısına yatırım yapıyoruz. Önümüzdeki 5 sene 5 milyar dolarlık hem yurt içinde hem yurt dışında yatırım düşünüyoruz. Bu operasyonlar için yurt dışında şirket satın almaları da değerlendiriyoruz. Bazı yatırımları ise sıfırdan yapacağız. Yatırımcılarımız da bize inanıyor ve sermayeleriyle bizi desteklemeye hazırlar."
Trendyol, Avrupa ve Orta Doğu’daki büyümesini Trendyol markası ile sürdürecek. Bu bölgede platformun isminin avantajlı olduğu düşünülüyor. Trendyol’un en büyük ortağı AliBaba da bu stratejiyi destekliyor.
Yurt dışında Türkiye''nin güçlü olduğu hazır giyim ve tekstil ürünlerine yönelik talebe dikkati çeken Çetin, "Kalite ve fiyat olarak bizim ürünlerimiz diğer ülkelerle karşılaştırıldığında büyük avantajımız olduğunu görüyoruz. Türk ürünleri yurt dışında tüketiciler tarafından beğeniliyor ve talep görüyor." ifadelerini kullandı.