Alman mühendislerce Berlin-Bağdat Demir Yolu’nun ulaşımı için Toros Dağları’nda 100 yıl öncesinin teknolojisiyle 20 yılda açılan 37 tünel, bugün de emniyetle kullanılıyor. TCDD 6. Bölge Müdürlüğü Yol Müdür Yardımcısı Ali Rıza Yüksel, yaptığı açıklamada, Mavrogordato yönetiminde 1900’lü yılların başında başlayan Toros Tünelleri inşaatı kapsamında, Ulukışla’daki Gümüş İstasyonu’yla, Adana’daki Durak İstasyonu arasında toplam 37 tünel yapıldığını söyledi.
Yıkılma olasılığı çok az
Bu tünellerin en zorlularının ise Belemedik-Hacıkırı İstasyonlarıarasındaki 15 kilometrelik bölümde olduğunu ifade eden Yüksel, şöyle devam etti: “Bu bölümdeki 12 tünelin toplam uzunluğu 12 bin 500 metre. Güzergahın neredeyse tamamı tünel. Tüneller, tamamen sert kaya oyularak yapıldığı ve yıkılma ihtimali bulunmadığı için, üst kemer kaplamaları yok”.