Net kârını ise bir yıl öncesine göre yüzde 32 artarak 574 milyon TL ‘ye ulaştı
2014 yılında yeni yatırım kararlarıyla dikkatleri üzerine çeken Türk otomotiv sanayisinin öncü kuruluşu Tofaş, yılı 7 milyar 440 milyon TL’lik satış geliri ile kapattı. Tofaş’ın net kârı, bir yıl öncesine göre yüzde 32 artarak 574 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.
Tofaş, 2014’te 222.807 adet araçla Türkiye’deki toplam araç üretiminin yüzde 19’una imza attı. Başlıca ihracat pazarlarında yaşanan ekonomik ve siyasi belirsizliklere rağmen, 142.281 adetlik ihracat gerçekleştiren Tofaş, performansıyla 353 milyon dolar dış ticaret fazlası yaratarak, ülke ekonomisine uzun yıllardır süregelen katkısını sürdürdü. Tofaş, temsil ettiği Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Ferrari ve Maserati markalarıyla iç pazarda toplam 92.359 adet araç satışı gerçekleştirip yüzde 12’lik pay elde etti. Fiat hafif ticari araç pazarının en çok tercih edilen markası olurken, Doblo en çok satan hafif ticari araç olarak yıla damgasını vurdu. Jeep markası satışlarını bir önceki yıla oranla yüzde 102 arttırırken, Maserati de yılın en hızlı büyüyen markası oldu.
“İyi bir performans ortaya koyduk”
Konuyla ilgili bilgi veren Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu “Yarım asra yaklaşan tarihiyle Türk otomotiv sanayisiyle özdeşleşen Tofaş, gerek iç pazardaki daralma, gerekse önemli ihracat pazarlarında yaşanan dalgalanmalara rağmen, 2014 yılında iyi bir performans ortaya koydu. Doblo Amerika projesinde, ilk araçlarımızı ABD ve Kanada pazarlarına ihraç etmenin mutluluğunu hep birlikte yaşadık. Yeni yatırımlarla ülke ekonomisine önemli bir katkıda bulunduğumuz da aşikâr. Başladığımız bu yeni yatırımlarla şirketimizin gelecek 10 yıllık ürün planlarını da netleştirmiş durumdayız. Bu bize, geleceğe çok daha güvenli ve vizyoner bir anlayışla bakabilmemizi sağlıyor” dedi.