İngiliz Times gazetesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın seçim çalışmalarını analiz etti. Hannah Lucinda Smith imzalı analizde, 24 yıllık sağ kolu Erol Olçok'un darbe girişiminde hayatını kaybetmesi sonrası "Erdoğan'ın markasının çöktüğü" yorumu yapıldı.
Analizde ayrıca "Erdoğan'ın rakiplerinin gölgesinde kaldığı" görüşüne yer verildi.
Times'ın yazısı şu ifadelerle devam etti:
"Erdoğan 24 yıl sonra ilk kez yeni bir pazarlama ekibiyle çalışıyor ve çatlaklar kendini göstermeye başladı. Geçtiğimiz yıllarda Olçok'un danışmanlığında ona yoğun destek kazandıran iğneleyici tarz, şimdi aleyhine işliyor gibi. AKM'den arda kalanların fotoğrafı, Türkler'e Cumhuriyet'in kurucu ilkelerinden ne kadar uzaklaştığını hatırlatmaktan öteye gidemedi."
Olçok, İstanbul Belediye Başkanlığı döneminden itibaren Erdoğan'ın siyasi kariyerinde yön çizmiş bir isim.
Yazı, AKP'nin 2010-2015 yılları arasındaki seçim kampanyasına strateji danışmanlığı yapan Atılgan Bayratkar'ın şu sözleriyle son buldu:
"Türk milleti yaralarını sarmak istiyor. Kampanyanın, daha geniş kesimlere seslenmek için daha yumuşak ve kapsayıcı bir dokunuşa ihtiyacı vardı."