WebTekno''dan alınan bilgilere göre; Psikologların bazı şarkılara aşırı maruz kalmanın kişide rahatsızlık oluşturabileceğini belirtmiş olmasına rağmen sosyal medyada sürekli aynı şarkılara denk geliriz.
Hatta bu müzikler "kulak solucanı" adı verilen rahatsız edici duruma neden olabileceği iddia edildi.
Bu şarkıların trend olmasındaki en önemli etken, bir dizi içerik üreticisi tarafından yönlendiriliyor olmaları. Hatta birçok topluluk faaliyetiyle bu şarkıların viral olmasının sağlandığı düşünülüyor. Yani bu takımlar bir nevi fırlatma rampası olarak çalışıyor.
Kesin olmasa da müzik şirketleri kendi şarkılarının viral olmasını sağlamak için girişimlerde bulunuyor olabilir. Bu belki sosyal medya şirketlerine, belki de fenomenlere para ödeyerek gerçekleşebilir. Nispeten bilinmeyen müzisyenler böylece kamuoyunun dikkatine sunulabilir.
Bu müzikler "tanıdık" geldiği için kullanıcılar tarafından daha sık tercih ediliyor. Çünkü videoyu izleyenler, daha önce pek çok videoda duyduğu müziği yeniden duyunca o videoya farkında olmadan takılıp kalıyor. İçerik üreticileri bu seslerin işe yaradığını tecrübe ettikleri için farklı sesler kullanıp da videosunu riske atmak istemiyor.
"Maruz Kalma Etkisi" adı verilen bu psikolojik etkiye göre, belirli bir uyarana ne kadar çok maruz kalırsak, ondan o kadar çok hoşlanıyoruz. Bildiğimiz şeyleri seviyoruz. Bu nedenle söz konusu müzikler sosyal medya kullanıcılarının ortak bir zemini olmuş durumda.