Tanıtıma Soros parmağı

Tanıtıma Soros parmağı

Tanıtıma Soros parmağı

‘İmaj’ımız Soros’a emanet!
’İmaj düzeltme’ operasyonunu, son altı yılda Türkiye’deki projelere yaklaşık 10 milyon dolar aktaran George Soros’un desteklediği Açık Toplum Enstitüsü yapacak

Özellikle Ortadoğu ve Kafkaslar’da çıkarılan ayaklanmalara sağladığı finanansal destekle bilinen ABD’li işadamı George Soros, Avrupa’daki Türkiye imajını ’düzeltmek’için düğmeye bastı(!). Amerikan çıkarları çerçevesinde rejim ihraç etmeyi kendine şiar edinen Soros’un Türkiye’nin tanıtımını üstlenmesi şüphe ile karşılandı. Soros’un darbe organizasyonu olarak bilinen Açık Toplum Enstitüsü Danışma Kurulu ile Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı (TESEV) Başkanı Can Paker ve Türkiye Direktörü Hakan Altınay’ın başkanlığında 11 proje temsilcisi, önceki gün Nişantaşı Sofa Otel’de bu konuyla ilgili bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda, enstitüde 2007 yılına kadar yapılan çalışmaların yanı sıra 2008’de gerçekleştirilmesi planlanan projeler tanıtıldı. Açık Toplum Enstitüsü Türkiye Direktörü Hakan Altınay, Avrupa’da çok sık rastlanan Türkiye imajının, bikini reklamının önünden yürüyen çarşaflı kadın fotoğrafı olduğunu dile getirdi.

Yazarlara davet
Hakan Altınay, tanıtım projesini şöyle anlattı: “Her türlü oryantalist klişeyi içeren bu ve benzeri imgeler dışında da bir Türkiye algısının oluşmasını önemsiyoruz. Bu amaçla Timothy Garton Ash, Edgar Morin, Juan Goytisolo, Umberto Eco gibi Avrupa’nın kültürel zevkini oluşturan kişileri Türkiye’ye davet ederek, Türkiyeli fotoğrafçıların çektiği fotoğraflar arasından onar tane fotoğraf seçmelerini, kendi seçkilerine kısa bir giriş yazmalarını ve bu seçkileri ve sunuş yazılarını Avrupa’nın önemli kentlerinin bulvarlarında, parklarında, sergi salonlarında sergilemeyi planlıyoruz. Amacımız Avrupa ile Türkiye arasındaki görsel mesafeyi azaltmak.” Altınay, 2007 yılı içinde 29 projeye toplam 1.5 milyon dolarlık destek verdiklerini açıkladı. Açık Toplum Enstitüsü Danışma Kurulu Başkanı Can Paker ise, “Türkiye’de hızla yükselen orta sınıf değerleri vardır. Orta sınıf, mayolu bir billboard üzerine örtü örtülmüş yanından geçen çarşaflı kadın değildir. Türkiye bu görüntünün çok uzağındadır” dedi.

* Fatih ERBOZ