Takım tutkusu tez konusu oldu

Takım tutkusu tez konusu oldu

Galatasaray taraftarının kulübüne olan bağlılığı ve lisanslı ürün kullanımı alışkanlıkları, yüksek lisans tezine konu oldu.

Tezi hazırlayan Araştırma Görevlisi Metehan İğneci, Beşiktaş ve Fenerbahçe taraftarlarını da inceliyor. Yaşar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Araştırma Görevlisi Metehan İğneci’nin çalışmasını Doç. Dr. Çağrı Bulut’un danışmanlığında Araştırma Görevlisi Mustafa Okur ile yürütüyor. İğneci, kısa süre sonra 3 büyüklerin taraftarlarının “takımlarına adanmışlık ve lisanslı ürünler kullanımı” karşılaştırmasını yapmayı hedefliyor. Türkiye’de 600 milyon Euro’ya yaklaşan futbol ekonomisinin büyüklüğünün yakın zamanda 1 milyar Euro’ya ulaşmasının beklendiğini belirten Metehan İğneci, “Çalışmamızın amacı, taraftarların psikolojik bağlılığının, kulüplerin lisanslı ürünleri üzerindeki etkisini ve bu bağlılığın ne kadar önemli olduğunu göstermek ve kulüplerin pazarlama stratejileri için öneriler ortaya koymaktı. Galatasaray taraftarlarına, sosyal medya organlarını kullanarak anket sorularını yolladık. Ankete katılan 627 kişiden büyük çoğunluğu, ürünleri severek alırken aynı zamanda da taraftar olma bilinci nedeniyle de kulübe katkı yapmayı bir zorunluluk olarak gördüklerini belirtti” diye konuştu. Araştırma sonuçları ise şöyle:

* Galatasaray Futbol Kulübü’ne bağlı bir taraftarım sorusuna katılımcıların yüzde 80’i “kesinlikle katılıyorum” dedi.
* Katılımcıların yüzde 79’u, “Galatasaray kulübünün başarılarını aynı zamanda taraftar başarısı olarak görüyorum” görüşünü savunuyor.
* Taraftar olmanın bir gruba aidiyetten daha fazlası olduğunu düşünenlerin oranı yüzde 62 oldu.
* “Konu Galatasaray olunca kendimi bilgili sayarım” diyenlerin oranı yüzde 85,
* Katılımcıların yüzde 64’ü GS Store’u düzenli olarak ziyaret ettiğini açıkladı. “Alışveriş yaparım” diyenler ise yüzde 60 oranında.