Kanalın elinde bu yarışmadan başka iş yapan program yok ama bir tek yarışmayla haftanın 5 gününü zirvede kapatmayı beceriyor. Kanal yöneticileri “Survivor” sonrası için ne planlar yapıyorlar bilmiyoruz ama işlerinin kolay olmayacağı gün gibi aşikâr. Dizilerden umduklarını bulamadılar, diğer yarışmaları öne çıkaramadılar. “Survivor” un maliyeti, Acun Ilıcalı’nın açıklamasına göre 20 milyon (eski parayla 20 trilyon) lira civarında. Yani neredeyse bu 3 - 4 aylık yayına harcanan para, kanalın toplam değerinin dörtte biri. Amaç, bu yatırımla kanalı vazgeçilmez hale getirmekti. “Survivor” vazgeçilmez hale geldi ama aynı şeyi TV 8 için söylemek kolay değil. Bu kadar büyük paralar akıtarak liderliği sürdürmekte diretmek de ekonomik açıdan anlamlı değil.