Ünlü yorumcu Serdar Ali Çelikler, Süper Lig yayın ihalesindeki gizli teklifi açıkladı! Saran'ın teklifi bambaşka

Ünlü yorumcu Serdar Ali Çelikler, Süper Lig yayın ihalesindeki gizli teklifi açıkladı! Saran'ın teklifi bambaşka

Süper Lig'in yeni yayıncısının belli olmasına kısa bir süre kala ünlü yorumcu Serdar Ali Çelikler, Saran Group'un verdiği teklifin detaylarını aktardı. Verilen teklifin, diğer medya kuruluşlarına göre çok daha farklı olduğu ortaya çıktı.

Spor Toto Süper Lig''in yayın hakları için sona gelindi. Yarın yapılacak açıklamayla birlikte, önümüzdeki 5 yıl boyunca ligleri yayınlayacak medya grubu belli olacak.

Herkes yeni yayıncının kim olduğu konusunda tartışırken, ünlü yorumcu Serdar Ali Çelikler, yayın ihalesindeki tekliflerin detaylarını köşesinde paylaştı. Çelikler, yayın ihalesi için teklif veren Saran Group''un verdiği teklifi Habertürk''teki yazısında aktardı.

Serdar Ali Çelikler''in yazısındaki Saran teklifinin özeti şu şekilde:

- Kanalın sahibi Kulüpler Birliği olsun, ben operatörü olayım

- İlk sezon 100 milyon dolar garanti, üzerine çıkarsa kulüpler arasında paylaşsın

- Kutu satışı olmasın

Saran dedi ki:

Bu kanal için bu sene (ilk sezon) için 100 milyon dolar garanti ediyorum. Meblağ bu rakamın üstüne çıkarsa kalan kısmın büyük bir kısmını kulüpler aralarında (ratinge ya da şampiyonluk sayılarına ya da puan durumuna göre) paylaşsın. Küçük meblağ benim olsun.

Bu TV, kutu falan satmasın. Zaten kutu satan ve bu işi isteyen 2 platform var. beIN ve Tivibu. Ben, Süper Lig TV''nin operatörü olarak beIN''e ve Tivibu''ya diyeyim ki ''Maç yayınları için bize bir kanal açarsan bunun için bize ne kadar ödersin?'' Her ikisi de ödeme yapar ve yayınları ister.

Ayrıca başka dijital platformlar var. Misal Exxen ile yapılan Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi ortaklığı gibi. Diyelim ki Exxen, Süper Lig yayınlarını da istedi. Bunu da ayrı bir paket olarak izleyicilerine sundu. Diyelim ki kişi başı 90 TL''ye paketi sattı. Gelirlerinin yüzde 80''i Süper Lig TV''ye dolayısıyla kulüplere gider. Exxen yüzde 20''sini alır. Bu gibi teklifler HBO''dan Netflix''e; Turkcell TV''den Vodafone TV''ye kadar her digital platform için geçerli.

beIN 1 milyon aboneye hitap ediyor. Bu sistemle diğer platformlar da işin içine katılacağından erişim sayısı da artacak. En az 3-4 milyon kişiye ulaşılır.

Yurtdışı pazarlamasını da Süper Lig TV kendisi yapar.

Burada doğru anlatılması gereken konu kulüplerin kutu falan satmayacağı. Zaten kutu satan platformlara (Tivibu-beIN-DSmart) ve kutusuz digital platformlara kanal açma teklifiyle gidileceği. Böylece Süper Lig yayınları en az 5-6 platformda yayında olabilecek.

TFF yönetiminin de söylediği "Farklı teklif" bu. beIN''in ''tatmin etmeyen'' teklifi ise standart. Tüm maçlar şifreli olarak pay TV''de.. 146 milyon dolarlık tekliflerini 250 milyon dolara çıkarmalarını bekliyor TFF. Ama beIN bilhassa son dönemlerde daha çok indirim talep etti.

İlgili Haberler