Sosyal medya yıkıp geçiyor!

Dünyayı kasıp kavuran sosyal medya, Türkiye’de de kamuoyunu süratle etkileyerek hükmünü icra ediyor.
Gerçekten de, sosyal medya neredeyse medyayı geride bırakarak, hem geniş halk tabakalarını, hem de politikayı tetikliyor.
Tabii ki, ülkemizde sosyal medya sitelerinin veya kişisel girişimlerin, normal medyaya göre, pek sansür, yasaklama ve yasa baskısına maruz kalmadıkları için daha “özgür” yayın yaptıkları görülüyor.
Çeşitli; özellikle yasal mahsurlarına rağmen, sosyal medyanın yazdıklarından bildirdiklerinden çoğu zaman süratle etkileniliyor.
Özellikle, iktidarın birçok kararını ya revize etmek ya da değiştirmek zorunluluğunu duyduğu biliniyor.
Geçenlerde, elimize ulaşan bir araştırmada, sosyal medyanın “gücü” objektif bir şekilde anlatılıyor.
Bazı satırları sütunumuza almak da bize düşüyor:
“Özel sektörün hızla kampanyalarına dahil ettiği ve uzun süredir içinde yer aldığı sosyal mecralar siyasilerin yeni seçim alanı oluyor. Özellikle ülkemizde sosyal ağlardaki siyasetçi ve takipçilerinin sayısı hızla artıyor.
Özel sektör reklam kampanyalarını sayısal ortamlara taşıyor. Hedef kitlelere ulaşmak için kullanılan bu mecraların getirdiği faydalar siyasi partiler için de geçerli. Artık partiler hem kullanıcılarla iletişime geçiyor hem de mesajları daha fazla mecrada vermenin şansını yakalıyor.
ABD’de gerçekleşen Başkanlık seçimlerinde Obama’nın sosyal ağları nasıl bir araç olarak kullandığı biliniyor. Özellikle 30 yaşın altındaki internet kullanıcıları sosyal ağları siyasetin tartışılabileceği bir ortam olarak görürken, bu oran 30 yaş üstü için de her geçen gün artıyor. Sosyal medya siteleri ve araçları artık politikacılar için büyük önem taşıyor.
Açıklanan rakamlara göre spekülasyona açık olsa da Türkiye’de yaklaşık 10 milyon Twitter, 30 milyon da Facebook kullanıcısı bulunuyor. South Üniversitesi’nden Akademisyen Hubert Massey, sosyal medya kampanyalarının sadece önemli olmaktan çıkıp kritik hale geldiğine değiniyor. Bir sosyal medya kampanyası kısa sürede milyonlarca kişiye ulaşabiliyor. Aday olan kişilerin verdikleri kısa mesajlar hızla paylaşılabiliyor ve bu viral etki, sokaklardaki seçim kampanyalarından daha etkili olabiliyor. Toplamda bir milyon takipçisi bulunan bir siyasetçi, viral etkisi sayesinde 10 ila 30 milyon kişiye ulaşabiliyor.
Bir araştırmada 548 milletvekilinden 301’inin Twitter hesabı olduğu belirlendi. Mecliste bulunan milletvekillerinin yüzde 54’ünün Twitter’da bulunduğu görülüyor. Bu 301 vekil, günde ortalama 2,43 Twitter mesajı atıyor ve ortalama 35,895 kişi tarafından takip ediliyor.”
Araştırmada belirtildiği üzere, gerek yerel gerek genel seçimlerde, sosyal medyanın beklenildiğinden çok daha fazla kullanılacağı ve etki alanı bulacağı sinyalleri şimdiden alınıyor.

Yazarın Diğer Yazıları