Sosyal medya televizyona karşı!

Sosyal medya televizyona karşı!

Ekranlarda yayınlanan programların izleyiciyi etkileme gücü iki türlü değerlendiriliyor.

Birincisi doğrudan reklam verenleri etkileyen reyting ölçümleri, ikincisiyse sosyal medyada konuşulma yüzdesi... Çarşamba akşamından örneklersek, TRT 1’de yayınlanan “Diriliş Ertuğrul” adlı dizi tüm kategorilerde reyting birincisi çıkarken, sosyal medyanın en çok konuştuğu diziyse “Poyraz Karayel” oldu. Reytinglerde gün birincisi çıkanın önü açık, senaristlerin gücü yettiği kadar gider. Sosyal medya birincisini de kanallar kolay kolay feda etmezler, ki bunun en çarpıcı örneğini “Behzat Ç.”de gördük. Dizinin reytingleri hiç iç açıcı olmadığı halde, üzerinde çok konuşulduğu için kanal uzun süre yayınlamayı sürdürdü. Bu da sosyal medyanın televizyon üzerindeki etkisinin önemli bir kanıtıydı.