Sosyal medya fenomenlerine vergi incelemesi

Sosyal medya fenomenlerine vergi incelemesi

Gelir İdaresi Başkanlığı internet ve sosyal medya hesapları üzerinden gelir elde eden ve bunu beyan etmeyen kişileri tek tek kuruma davet etmeye başladı.

Sosyal medyada paylaştıklarıyla her gün çok sayıda kişiyi takipçi listelerine kazandıran fenomenler ile yine aynı mecralardaki ünlü isimlerin milyonluk hesapları reklam sektörünün de iştahını kabartıyor.

Bir zamanlar TV, radyo, gazete, dergi ve internet sitelerinin ağırlıkla paylaştığı reklam pastasının yeni ortağı dikkat çeken hesaplar ile Youtube kanalları olmaya başladı. Fenomenlerin elde ettiği aylık kazançların bazen 500 bin TL'yi aştığı söyleniyor..

İnternet üzerinden yaşanan bu hareketliliği gören Hazine ve Maliye Bakanlığı 2016 yılında vergi mevzuatı açısından gerekli tüm alt yapıyı hazırladı. Geçtiğimiz aylarda özellikle Maliye eski Bakanı Naci Ağbal'ın da uyarıda bulunmasının ardından sosyal medya fenomenleri Gelir İdaresi Başkanlığı'nın radarına girdi.

Elektronik ticaret platformları başta olmak üzere tüm internet sitelerini tarayan idare, sosyal medya hesapları üzerinden ürün tanıtımı yaparak gelir elde eden ve bunu beyan etmeyerek vergisini ödememiş kişilere yönelik harekete geçti.

Bu yönde Hazine ve Maliye Bakanlığı bünyesindeki Risk Analiz Merkezi'nde de internet üzerinden yürütülen ticaretin ve dijital hizmetlerin izlenmesi için özel bir birim kuruldu ve sosyal medya fenomenleri gelirleri hakkında beyanda bulunmaları için tek tek Gelir İdare Başkanlığı'na davet edilmeye başlandı.